Avatar billede dsj Nybegynder
17. februar 2004 - 09:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få signal fra svideo til TV

Jeg har en Dell Latitude D800 med et GeForce4 4200 GO grafikkort og har tilsluttet denne til min video med en svideo til scart converter, men kan absolut ikke få noget igennem til videoen (og videre til TV'et), på nogen af videoens 3 av-kanaler.

Den nyeste nvidia-driver er installeret og grafikkortets BIOS er blev flashed med den nyeste BIOS-version. Hvis jeg anvender TVTool 9.5, kan den se at et TV er tilsluttet, hvorfor jeg har mulighed for at vælge "Clone". Selvom jeg slår "Entertainment"-mode til i TVTool, hvor den skulle sende signal til TV'et, kommer der aldrig hul igennem.

Jeg kan i øvrigt ikke finde nogen steder at indstille f.eks. om TV'et kører NTSC eller PAL.
Avatar billede vuzeer Nybegynder
17. februar 2004 - 10:08 #1
Har selv prøvet at køre et svideo kabel gennem min video og har også prøvet med min DVD men ingen af dem kunne jeg få til at virke. Mit eneste råd er: har du husket at aktivere tv udagengen?
Avatar billede dsj Nybegynder
17. februar 2004 - 10:13 #2
Tv-udgangen på den bærbare? Hvor gør man det?

Fik du aldrig dit til at virke?
Avatar billede Hans Frederik Novice
17. februar 2004 - 16:48 #3
Det er sansynligvis fordi at din video ikke understøtter S-VHS.. derfor bliver du nødt til at købe en omformer, en der virkede for mig var denne: http://www.svideo.com/dell8100.html
Avatar billede dsj Nybegynder
17. februar 2004 - 22:47 #4
Jeg ringede til Dell, som nævnte at min video måske ikke understøttede svideo, hvilket den heller ikke gjorde. Den omformer bhc_madman nævner fulgte med min bærbare, så jeg skiftede blot til composite og vupti, virkede det.

I øvrigt virker det kun gennem NVidia NView, jeg kan absolut ikke få noget som helst til at virke med TVTool.