Avatar billede briankl Nybegynder
29. januar 2001 - 15:29 Der er 3 kommentarer

Hvad er performance nedgang ved at lade IIS holde styr på sessions?

Hejsa!

Jeg har et lille spørgsmål:

Er der nogen der kan svare mig på hvor meget mere \"kraft\" der kræves af en IIS webserver, pr. bruger, når serveren kører med session styring, kontra den ikke holder styr på sessions?
Avatar billede strax Nybegynder
29. januar 2001 - 15:33 #1
Kan ikke sige hvor meget, det eneste problem er at sessionen default først slutter når den timer ud, med mindre du laver et kontrolleret logout. I disse 20 min hvor brugeren ikke er aktiv, bruger sessionen af serverens resourcer. Dvs. jo flere der bruger dine sider, jo flere ubrugte resourcer vil være båndlagt. Det er ikke et problem for \"almindelige\" sites, men kan blive et problem ved f.eks. flere tusinde brugere om dagen, eller på en server med få resourcer.
Avatar billede sone Nybegynder
29. januar 2001 - 15:43 #2
En sessions slutter også hvis brugeren lukker browseren.
Avatar billede strax Nybegynder
29. januar 2001 - 15:56 #3
sone >>>> nej, der bliver ikke sendt noget til serveren når du lukker browseren ned, derfor ved den heller ikke at du er ude, bare at du ikke foretager dig noget. Man kan enten lave et logout felt der laver en sessin.end, eller lave en onbeforeunload (tror jeg den hedder) så request en side på serveren der laver et session.end