16. februar 2004 - 19:56 Der er 13 kommentarer

OCR-linie

Hej
Jeg har lagt Navision over på XP, hvilket har ændret fakturalayout fuldstændigt. Jeg har efter meget besvær fået fakturen rettet til, men har problemer med OCR-linien.
Den skriver ikke med OCR-skrift.
Teksten i linien er flg.
"+71<"+&OCRID+" +"+NUM2STR
Hvad skal gøre ?

Hilsen
Birthe
Avatar billede leif Seniormester
16. februar 2004 - 19:59 #1
Har du fået lagt OCR skrifttypen ind på din computer ???
16. februar 2004 - 20:06 #2
Hvor kan jeg se det ?
Avatar billede mariaf Juniormester
16. februar 2004 - 20:12 #3
Skriver den linien ud, men i forkert skrifttype? Og har du husket at mærke den med den rigtige skrifttype, da du lavede linien?
Check det ved at vælge "se alle koder". Der skal stå [F+ OCR] foran linien. Hvis der ikke gør det, så lægges OCR-skriften på ved at markere blokken (linien) vælge Blok, indsæt koder - OCR. Godkend med F3 hele vejen ud.
Skrifttypen er normalt lagt ind, hvis C5 er installeret og ikke bare kopieret.
16. februar 2004 - 20:22 #4
Den skriver linien ud, men i forkert skrifttype.
Jeg har ikke selv lavet linien, men der står:
"+71<"+&OCRID+" +"+NUM2STR<firmaoplysninger  (OCR)
C5 er lagt ind på XP via en ekstern harddisk.
Hvordan vælger jeg "se alle koder" ?
Avatar billede mariaf Juniormester
16. februar 2004 - 21:23 #5
Stå på starten af linien Tryk F5 og pil højre til linien er markeret. F10 - koder - se alle koder.
Hvis du har kopiret C5 ind, så går det galt. Den skal installeres. Installer den vha cd'en, og kopier så "din" C5 ind over. Så er alle skrifttyper mv klar til dig.
16. februar 2004 - 22:21 #6
Jeg har installeret via cd og derefter lagt C5 ind over.
Jeg har checket "se alle koder" og der står F+ OCR.
Jeg har også forsøgt med indsæt koder - OCR - det virker heller ikke.
Er der andre forslag. Jeg anvender stadig den samme printer HP 5P.
Avatar billede mariaf Juniormester
16. februar 2004 - 22:39 #7
Hmm. Du er faktisk den anden, hvor jeg hører at det ikke virker sådan bare lige. Det er ret underligt, for jeg har altid fået det til at virke første gang uden problemer.

Under Generelt/tilpasning - printer - ret - standard-windows - skrifttype er der en, der hedder OCR. Når du åbner den, så hedder den Skriftype OCR B
Den virker fint her.
I en gammel version (2.10) står der OCR-B-10 BT og den virker også fint.
Håber at det kan hjælpe dig videre.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. februar 2004 - 22:47 #8
Fonten kan hentes nederst på denne side:

http://www.lyngsoe-edb.dk/Download/navision_c5_download.htm
18. februar 2004 - 18:05 #9
Den skrifttype jeg har stående er: OCRBB12
Jeg har nu downloadet OCR-skrifttypen som anbefalet. Hvor skal den lægges ind i Navision-programmet ?
Avatar billede kgross Nybegynder
19. februar 2004 - 16:19 #10
Du skal gå til generelt tilpasning
printer ret vælg standart windows printer

find skrifttyper
find OCR skrift typen
slet teksten i feltet skrift type
og gem
genudskriv en faktura under debitor lokal journal
Når du udskriver spørger C5 om skrifttypen
vælg fra fontlisten

NB. vær opmærksom på at hvis i er flere brugere skal alle have installeret OCRB fonten med samme navn
19. februar 2004 - 16:55 #11
Så virker det !!!  Tusind tak for hjælpen.
Hvis skarvenneverdies og kgross vil have point, må I sende et svar spørgsmål.
Avatar billede kgross Nybegynder
19. februar 2004 - 23:18 #12
Her er det.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
22. februar 2004 - 01:22 #13
Jeg springer over points  - men tak alligevel...