Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 17:22 Der er 18 kommentarer og
4 løsninger

Langsom XP

Hej igen

I sidste uge skrev jeg om at min Pc'er var langsom til at starte op men efter nogle gode råd og lidt vold så løste problemet sig

Nu er problemet blot det at XP er ufattelig langsom til at starte programmer op og multitasking er en ting som man ikke tør,

Hvad er der sket, jeg har hele to virus programmer og har defragmenteret

Hjælpp
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 17:24 #1
Du må ikke have 2 virus programmer samtidig. slet det ene
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 17:26 #2
hvorfor må  man ikke det, det er ikke forbundet og konflikter ikke med hinande og supplere hinandens fejl
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 17:30 #3
De kan meget nemt konklikte, så du overhoved ikke er beskyttet.

og de suppler ikke hinandens fejl.

Ét antivirusprogram er nok, hvis det er opdateret hele tiden
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 17:31 #4
Ofte er synderen at alt for mange prg. "unødvendigt" starter op, mange bruges ikke umiddelbart og det er total spild af ressurcer at de starter op, når man bare kan kalde dem efter behov.
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 17:36 #5
okay så sletter jeg norton antivirus 2003
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 17:38 #6
hvad er det andet
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 17:39 #7
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 17:44 #8
her er en artikel
http://www.toflo.dk/art.asp?artikel_id=32
1.For at forbedre/aflaste ram under skrivning til harddisk optimerer du din pagefile...
Sådan forøger du din pagefile:
højreklikker på denne computer på skrivebordet -egenskaber- avanceret-ydeevne indstillinger-avanceret-skift-
størrelse ved start = samme størrelse som maksimal størrelse.
Evt. læg pagefilen på anden disk (hvis muligt)
2. Fjern unødige filer. diskcleanup
3. og kør scandisk.
3. Defragmenter-.
Hjalp det?
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 17:44 #9
fixit utillities
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
16. februar 2004 - 17:45 #10
Oftest er problemet en lille mængde ram kombineret med for mange programmer der startes op under opstarten. Brug msconfig (skriv dette i START -> KØR/RUN) Og selekter så de programmer du ønsker der skal starte op. Jeg selv har Kun et virusprogram og messenger... .fungere fortrinligt....
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 17:50 #11
til dannyboyd alt det har jeg prøvet og min virtuelle hukommelse er stor da jeg har mellem 500 MB og 1 GB RAM
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 17:55 #12
har du også fjernet indeksering af drev, som det er beskrevet i artiklen? samt de andre ting jeg skrev
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:04 #13
>arlet< 16/02-2004 17:30:18 "De kan meget nemt konklikte, så du overhoved ikke er beskyttet" plider plader..jeg har i årevis haft flere virusprogrammer på min maskine,et kørende som aktivt,og et andet som check/backup , så længe man ikke har mere end et virusprogram aktivt kørende,kan man for den sags skyld ha 12 virusprogrammer installeret...
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 18:09 #14
"Et andet til check/backup" til hvad????

Det er det vi har de onlinescannere til fra panda - rav - housecall
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:14 #15
fordi forskellige virusprogrammer finder og opfatter forskellige ting..
og desuden har det intet med at gøre om man ka flere virusprogrammer installeret vel...
Avatar billede serverservice Praktikant
16. februar 2004 - 18:15 #16
men jeg vil nu også give arlet ret . man bør nøjes med eet antivirus og så tage onlinescan som supplement. det andet optager for mange ressourcer.
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 18:17 #17
Det er jo ikke ram du mangler;)gå ind i ydevne (igen) tag den øverste indstilling-avanceret-hukommelse skal stå til programmer.
Gør det her i stifinder- funktioner-mappeindstillinger-vis-fjern flueben i –søg automatisk efter netværksmapper.
Du kører også Spybot og Adware?
Avatar billede cp1 Nybegynder
16. februar 2004 - 18:19 #18
hvis det ikke køre,optager det ingen resurser...
Avatar billede sarge Nybegynder
16. februar 2004 - 23:08 #19
det har hjulpet lidt,og blevet acceptabelt hurtigere men synes ikke at den er ligeså hurtig som da jeg fik for et år siden og det er da en 2,66 Ghz men tak for hjælpen og så må i gerne lige "svare" så man kan give points for hjælpen *Sss*
Avatar billede arlet Juniormester
16. februar 2004 - 23:11 #20
*S* Det var godt det hjalp lidt
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. februar 2004 - 09:22 #21
Avatar billede serverservice Praktikant
17. februar 2004 - 10:22 #22
ok