Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
16. februar 2004 - 17:01 Der er 11 kommentarer

Endnu en HIJACK

Jeg har hørt at man ved hjælp af de vehæftet tekst kan give mig besked på hvad jeg skal gøre for at få min computer på ret køl igen. Den er langsom og tænker utroligt meget over ingen ting. Skal snart til terminsprøver og det ville være dejligt om den kunne fungere inden.

Mvh Morten S. K
********************************************************** VEDHÆFTET FIL:

Logfile of HijackThis v1.97.7
Scan saved at 16:47:49, on 16-02-2004
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 (6.00.2600.0000)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\logonui.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe
C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe
C:\Program Files\McAfee VirusScan 7.02\Avsynmgr.exe
C:\WINDOWS\System32\inetsrv\inetinfo.exe
C:\WINDOWS\System32\tcpsvcs.exe
C:\Program Files\McAfee VirusScan 7.02\VsStat.exe
C:\WINDOWS\System32\snmp.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\McAfee VirusScan 7.02\Avconsol.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\System32\ctfmon.exe
C:\Documents and Settings\Morten\Desktop\Hjælp\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.signon.stofanet.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = cache-aarh.stofanet.dk:3128
O2 - BHO: (no name) - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O3 - Toolbar: McAfee VirusScan - {ACB1E670-3217-45C4-A021-6B829A8A27CB} - C:\Program Files\McAfee VirusScan 7.02\VSCShellExtension.dll
O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\System32\msdxm.ocx
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar2.dll
O4 - HKCU\..\Run: [McAfee.InstantUpdate.Monitor] "C:\Program Files\McAfee\McAfee Shared Components\Instant Updater\RuLaunch.exe" /STARTMONITOR
O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\MsnMsgr.Exe" /background
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O8 - Extra context menu item: &Google Search - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsearch.html
O8 - Extra context menu item: Backward &Links - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmbacklinks.html
O8 - Extra context menu item: Cac&hed Snapshot of Page - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmcache.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Si&milar Pages - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmsimilar.html
O8 - Extra context menu item: Translate into English - res://c:\program files\google\GoogleToolbar2.dll/cmtrans.html
O9 - Extra button: Related (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
O9 - Extra button: Messenger (HKLM)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger (HKLM)
O16 - DPF: {6CB5E471-C305-11D3-99A8-000086395495} - http://toolbar.google.com/data/da/big/1.1.62-big/GoogleNav.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{6B151C16-3DFF-4125-A69D-6668C63A3860}: NameServer = 192.168.0.1
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{6B151C16-3DFF-4125-A69D-6668C63A3860}: NameServer = 192.168.0.1
O17 - HKLM\System\CS2\Services\Tcpip\..\{6B151C16-3DFF-4125-A69D-6668C63A3860}: NameServer = 192.168.0.1
Avatar billede fromsej Praktikant
16. februar 2004 - 17:03 #1
Tjekker den lige.
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
16. februar 2004 - 19:06 #2
Mange tak
Avatar billede fromsej Praktikant
16. februar 2004 - 19:13 #3
Der er som sådan ikke noget snavs i, men bruger du en proxyserver?
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,AutoConfigURL = http://signon.stofanet.dk/proxy.pac
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = cache-aarh.stofanet.dk:3128
Gør ikke noget ved de filer, indtil der har været en Stofanetmand herinde, i tilfælde af du ikke kender til dem.
Desuden trænger du kraftigt til at få opdateret din XP:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/ servicepacks + IE

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=D531BF00-D7BE-48E3-ABCC-9616
02BD72C2&displaylang=da - Hotfixes efter SP1 til XP.
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
16. februar 2004 - 19:36 #4
Hmm aner egentlig ikke om vi bruger en proxyserver..... Er 80% sikker på at vi ikke gør.
Avatar billede fromsej Praktikant
16. februar 2004 - 19:53 #5
Så tror jeg problemet ligger der.
Flyt hijackthis til en mappe oprettet til formålet, kør det, scan og sæt flueben udfor de to linier jeg har skrevet i mit forrige indlæg, luk alle vinduer undtaget Hijackthis og klik på fix checked.
Genstart og se om du kan komme på nettet igen, hvis ikke kører du Hijackthis igen, klik på config, klik på Backups, marker en linie og klik på Restore, gør det samme med den anden linie, genstart og så burde du kunne komme på nettet igen.
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
16. februar 2004 - 21:52 #6
Jeg har lige rådført mig med andre i familien der siger omvendt. At det menes vi bruger en proxyserver. Hvor ligger problemet så?
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
17. februar 2004 - 15:39 #7
Jo det skulle altså menes at vi bruger en proxy server. Er der så ingen problemer i det du ser???
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 18:01 #8
Der er ikke noget skidt i logfilen.
Det eneste jeg vil gætte på, og det er et gæt, det er instant update fra McAfee, men den er tricky bare at fjerne.
Prøv at deaktivere den i MSconfig, genstart og se om det ændrer noget.
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
17. februar 2004 - 21:09 #9
Det har desværre intet hjulpet. Sidestillet med at computeren er blevet langsom er det også blevet sådan at internettet ikke kan åbne ret mange sider, kan ikke komme i kontakt med sider jeg normalt har kunnet komme i kontakt med.
Avatar billede fromsej Praktikant
17. februar 2004 - 21:30 #10
Har du installeret servicepack og hotfixes?
Kommentar: fromsej 16/02-2004 19:13:50
Avatar billede mortenschoeler Nybegynder
20. februar 2004 - 14:48 #11
Ja nu har jeg, der var en del problemer med at den ikke gad at indstalere, men det skulle være ordnet nu!!