Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 10:11 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan låse celler i Excel ?

Jeg ønsker å kunne låse celler i excel slik at når bruker har redigert ett felt og trykker på enter eller tabulator kommer han automatisk til det andre feltet som skal redigeres..

Altså kommer for eksempel fra felt 1 til felt 17 når bruker trykker på enter eller tabulator.

Er dette mulig ?
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2004 - 10:18 #1
først:
1. højre klik på de celler som der skal indtastes i - vælg formatér - Bekyttelse og fjern hakket i "beskyttet"

2. Under "funktioner" -> Beskyttelse : vælg "beskyt ark" og sæt en adgangskode (og husk den !!)
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 10:21 #2
Det er ikke det jeg spør om...Jeg ønsker å kunne trykke på tabulator eller enter knappen og kome til en bestemt celle..
Avatar billede migo Nybegynder
16. februar 2004 - 10:41 #3
Det svar du fik af espersen er rigtig nok, der mangler blot et punkt 3. Nemlig at når senere benytter arket, så hopper den helt automatisk fra den første "ikke beskyttede celle" til den næste "ikke beskyttede celle" ved hjæp af tabulatortasten.
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2004 - 10:48 #4
nemlig migo ;o)
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 12:31 #5
Ja ja, men det hjelper meg lite å få litt av svaret... :D
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 12:32 #6
Hvis jeg får resten av svaret også så skal du få poengene....
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 12:54 #7
Sorry ! Jeg skjønte ikke helt hva du mente ! Det var riktig svar...  :o
Min feil ! Gi meg et svar til så skal jeg godkjenne det espersen !! Det samme svaret om du vil....
Avatar billede espersen Novice
16. februar 2004 - 12:56 #8
del gerne med migo
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 12:57 #9
Gi meg et nytt svar espersen !! Så får du poengene..Jeg afviste ditt svar, men svaret var jo riktig ! Min feil ! Sorry !!
Avatar billede stinesondre Nybegynder
16. februar 2004 - 12:58 #10
Da har du fått poengene !