Avatar billede sirx Nybegynder
15. februar 2004 - 23:47 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

GeCube Ati Radion 9600 XT overclock

Hej Alle,

Spørgsmål 1

Jeg er lige blevet lykkelig ejer af ovenstående, og da det desværre ikke er muligt at bruge Ati Crystal 4.2 OVERDRIVE funktionen på dette kort, vil jeg høre hvad min muligheder så er for overclock ????
Har læst at der kan være problemer med PunkBuster ved brug af div. overclock programmer, og da jeg spille BF, Dessert Combat og America's Army som alle bruger PB er jeg lidt nervøs for at installer og prøve.

Spørhsmål 2.

Kortet skulle ifølge Itbutikken køre Hukommelse, clock hastighed  650 MHz  og core engine clock på 500Mhz
HVORDAN kontroler jeg det??????

Mvh
SirX
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. februar 2004 - 23:54 #1
Hvorfor købte du ikke et hurtigere kort?
Avatar billede sirx Nybegynder
15. februar 2004 - 23:58 #2
Hvad er der med dig, det var jo ikke det jeg spurgte om din %¤&%¤###% HAT

HAR MAN NU IKKE LOVE TIL AT LEGE LIDT MERE ELLER ?????????

MED MEGET "VENLIG" HILSEN SIR X
Avatar billede sirx Nybegynder
16. februar 2004 - 00:08 #3
Inden du svare ser jeg at du selv har oprettet spørgsmål spm/465329 hvor du spørger til selv samme kort, så hvad er problemmet.
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2004 - 00:12 #4
Jeg spørger ikke om overclocking af et splinternyt kort din %¤&%¤###% HAT
Avatar billede sirx Nybegynder
16. februar 2004 - 00:20 #5
Hvad er der nu i vejen med at spørge om Overclocking????, og det var desuden ikke det eneste spørgsmål.

Har du overvejet at PENGE kan være oversag til at jeg ikke "bare" valgte et hurtigere kort og hvad er der i vejen for at få MAX ud af det man har købt.

Og hvorfor tror du at Ati selv har lavet et Overdrive modul til 9600 XT serien????

Med meget venlig hilsen Sir X
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 16:07 #6
Mit foretrukne OC-program til Radeon kort er Radclocker http://www28.brinkster.com/chrisww1942/. Den tilføjer et faneblad til grafikortindstilingerne.

Og selvfølgelig skal et nyt grafikkort overclockes alt det den kan trække :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2004 - 19:44 #7
Man overclocker kun i det øjeblik det er nødvendigt - det er det ikke med et nyt grafikkort.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 19:56 #8
Sikke noget sludder. Man overclocker fordi man kan. Og for at få det maksimale ud af sin investering, uanset alder. Her diskuterer vi ikke hvorfor, men hvordan.

Hvorfor i alverden hænger du ud i dette hjørne af Eksperten, når du åbenlyst ikke hverken kan lide eller fatter en meter af overclocking ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. februar 2004 - 20:10 #9
Jeg fatter skam enhver meter af overclocking - men folk i dette "hjørne" spørger hvordan de overclocker d 3. hurtigste grafikkort/en 3 GHz cpu...

ja undskyld - men den dag man kan overclocke sin cpu med 30% el. mere, ja så bliver det sjovt - igen. (tænker på dengang jeg overclockede min Intel P 133 til 200 MHz - se DET var sjovt ;)

Men ok - jeg lader folkene få deres 3 - 5% ekstra ydelse som man kan få nu om dage :)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2004 - 21:23 #10
"3 - 5% ekstra ydelse som man kan få nu om dage"

Sludder igen, der er masser af muligheder for store gevinster. Hvis nu du havde svaret at han max kunne få 3-5% ud af det havde det i det mindste været et svar, selvom det ikke er korrekt.

"Excellent overclocker" http://www.gruntville.com/reviews/video/ati_9600xt/index.php

"Yep, we were able to achieve 600MHz core clock, that is a 100MHz overclock stable with no cooling modifications." http://www.hardocp.com/article.html?art=NTMzLDg=

Find selv flere anmelselser på http://www.google.com/search?q=review+9600xt&sourceid=opera&num=50&ie=utf-8&oe=utf-8
Avatar billede sirx Nybegynder
16. februar 2004 - 21:26 #11
Hej w00t,

Tak for det saglige indlæg, det er skú fedt. Jeg cut and paste´r lige en tekst ind fra www.hardware-test.dk.:
Overclocking:
Fra standard kører dette kort som sagt 500 MHz på kernen og 650 MHz på RAMene, men dette er vi selvfølgelig ikke tilfredse med, så Rage 3D Tweaker blev downloadet og så skulle der overclockes.
Med lidt roden kom jeg op på 576 MHz på kernen og 792 MHz på RAM før der viste sig artifacts i 3DMark2001SE . Hvis det ikke var fordi slideren ikke GIK længere end til 576 på kernen, så er jeg sikker på denne ville kunne overclockes endnu mere.

En hel 3DMark2001SE test blev kørt med følgende indstillinger: 1024x768 @ 32 bit og 0AAx0ANI.
Resultatet:

1063 points mere, ikke helt ringe og så kan kernen sikkert overclockes mere med et andet program.
Det er nu også et ganske pænt overclock på RAMene, små 142 MHz mens kernen må ”nøjes” med 76 MHz. Kernen holdte stadigvæk en ganske kølig temperatur, men nu begyndte RAMene at blive rimelig varme.

Dette er en kommentar til dette fra en anden bruger, men jeg fatter det ikke lige. .:
396 Mhz (792DDR) på ram må siges at være ret flot på så billigt et kort

Mit spørgsmål er så hvordan hænger det sammen med at Radclocker registere 324,00 på memory er der en eller anden x faktor eller ???????.
Avatar billede sirx Nybegynder
17. februar 2004 - 09:29 #12
Accepter svar fra w00t
Radclocker ser ud til at virke fint tak for hjælpen

OK hvor lam kan man være jeg har selvfølgelig selv svaret da det er ddr ram x man selvfølgelig med 2 eller hvad ????????????
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2004 - 10:03 #13
Det var så lidt :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2004 - 12:34 #14
Og ja, den reelle hastighed for dine RAM er 325Mhz, men fordi DDR kan overføre 2 signalere pr. Mhz, kalder mange det for 650 DDR-Mhz.