Avatar billede herbert Nybegynder
23. september 1999 - 14:53 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan bruger jeg Directsound i VB?

Jeg vil gerne lave en slags musikprogram. Jeg har ik helt fundet ud af hvordan det skal være, så jeg vil undersøge mulighederne for brug af lydkort og sådan noget i Vb.
Avatar billede joern Nybegynder
23. september 1999 - 16:28 #1
Hej Herbert.

Når du går ind under menupunktet "Projekt" og næsten nederst "Components" så kan du vælge 25 controller, en af dem er "MCIwndx", dér får du det hele forærende.  Jeg bruger VB 5.0 Enterprise.

Med venlig hilsen  Jørn
Avatar billede herbert Nybegynder
23. september 1999 - 17:05 #2
Jeg kan ikke finde nogen control der hedder MCIwndx.ocx men jeg har en der hedder MCI.ocx(Multimedia control). Det er dog ik helt hvad jeg leder efter. Foreksempel noget der kan generere lyde gennem lydkortet. Ligesom på commodore 64 :)
Avatar billede skovlunde Nybegynder
25. september 1999 - 20:24 #3
Prøv eventuel også med DirectX7 for VB folket. Den er lige blevet frigivet hos Microsoft. (http://www.microsoft.com/directx)

Med DX7 kan du uden de helt store problemer genere en buffer som du kan skrive til og smide over i lydkortets mixer.
Avatar billede techman Nybegynder
30. september 1999 - 16:48 #4
Følgende funktion burde sætte dig i stand til at spille en vilkårlig tone
(dwFreq = rekvens,
dwDuration=varighed)... på lydkortet...men da jeg prøvede spillede den tonen på PC-speakeren - Doh.

Declare Function Beep Lib "kernel32" Alias "Beep" (ByVal dwFreq As Long, ByVal dwDuration As Long) As Long