Avatar billede birgittejensen Nybegynder
15. februar 2004 - 10:30 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette filer - fil ikke fundet siger den

Jeg har en mappe, som jeg gerne vil slette .. Når jeg prøver på det, får jeg beskeden: "Det er ikke muligt at slette denne fil: Den angivne fil blev ikke fundet. Kontroller, at stien og filnavnet er korrekt."

Men jeg sidder og kigger lige direkte på filen - den ER der *gg*
Nogen der ved, hvad dette kan skyldes og hvordan man fixer det?
Avatar billede c-holst Novice
15. februar 2004 - 10:36 #1
1: Der kan jo være en god grund til at den ikke vil slettes, det afgør du, eller fortæller lidt mere om filen.

2: prøv at starte op i fejlsikret tilstand og slet filen.

3: hent programet dr delete. det sletter alt, også ting der ikke bør slettes

http://spywarefri.dk/tipsogtricks.htm#dr.delete

men tænk dig om en ekstra gang ikke:-)
Avatar billede arlet Juniormester
15. februar 2004 - 10:58 #2
lav en tom txt fil i samme mappe, marker txt filen og derefter den fil du vil slette.. prøv så at slet den
Avatar billede avj Nybegynder
15. februar 2004 - 11:05 #3
filen kan være skrivebeskyttet

//avj
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. februar 2004 - 11:32 #4
Ellers prøv fra fejlsikret tilstand.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
15. februar 2004 - 11:49 #5
Har allerede prøvet ovenstående forslag .. Kan ikke slette i fejlsikret, Dr Delete tager den ikke og den er ikke skrivebeskyttet. Når jeg prøver på, at åbne mappen, som filerne der skal slettes ligger i, får jeg følgende besked: "der er ikke adgang til denne mappe. Stien er for lang" .. hvilket er noget fis .. mappen hadder Characters. Nogle af både mapperne og filerne har ikke engang slet funktionen mere .. når jeg højreklikker får jeg kun åbn, åbn med og send til funktionerne .. Jeg kan heller ikke slette dem ved at markere og trykke delete eller ved at bruge Dr Delete .. Den siger simpelthen, at filen ikke findes, og derfor ikke kan slettes.
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. februar 2004 - 12:16 #6
En mulighed kan være det her:
open a cmd prompt and leave it open!
open your task manager and end the explorer.exe process, dont worry we will get it back up with no problems.
Find mappen i cmd og (prøv) at slet derfra, rd /s Oplysninger her http://www.ss64.com/nt/rd.html

I task manager går du ind i programmer-nyt job- skriv: explorer

c-holst>sorry så ikke lige du havde fejlsikret;(
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
15. februar 2004 - 12:31 #7
Øij .. er du sød at skære det ud, så jeg kan få det ind med pap? Hvordan når jeg frem til min mappe i cmd? Ved godt, hvordan jeg får cmd frem, men alle de der gamle dos commandoer - de er godt nok blevet væk *gg* Og det er jo forfærdeligt .. møg idiot sikre systemer man har i dag *GG*
Avatar billede magictouch Nybegynder
15. februar 2004 - 14:22 #8
Ok;) Hvis mappen er på c drev, skriver du c: og tryk på enter.
så skriver du RD mappenavn /s  mellemrum imellem mappenavn og /
Avatar billede avj Nybegynder
15. februar 2004 - 15:12 #9
hvis der er sat flueben i arkiv så fjern det det kan også være en mulighed

//avj
Avatar billede c-holst Novice
16. februar 2004 - 11:21 #10
hvordan er det nu, sådan en xp kan ikke startes op i dos mode vel

så kunne man jo som i win98 skrive noget alla " deltree c:\characters*.* "
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 11:25 #11
c-holst> næh desværre, den funktion kunne være nyttig mange gange;)
men kommandoerne er næsten ens.
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
16. februar 2004 - 14:35 #12
hmmmm når jeg gør som du har beskrevet oven for magictouch kommer cmd'en op og siger "den angivne fil blev ikke fundet". Meget mystisk *gg*
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 15:11 #13
Sejlivet tingest-huh*S*
Hvis der er flere filer i mappen, kan/har du slettet dem
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
16. februar 2004 - 16:09 #14
kan ikke .. den siger, at filerne enten ikke eksisterer eller at de har for lange navne - hvilket ikke passer. Men som regel siger den, at filerne ikke findes. Kan heller ikke omdøbe dem.
Avatar billede kepsus Praktikant
16. februar 2004 - 16:12 #15
har du prøvet at cheke disken for fejl. Der kan være henvisnger der er forkerte
Avatar billede avj Nybegynder
16. februar 2004 - 16:50 #16
hvis filen har et spøjst efternavn kan du ikke slette den, da den ikke kan finde noget programmer som filen er tilknyttet. Der er kun en ting at gøre format c, :-( men for en fil er det vel lige drastisk nok

//anne
Avatar billede ezzze Nybegynder
16. februar 2004 - 17:02 #17
Prøv at slette gennem NERO, har selv haft samme problem, og NERO slettede den nemt, meeen virker vist ikke altid :-)

E
Avatar billede magictouch Nybegynder
16. februar 2004 - 17:43 #18
Prøv lige cmd igen*G* samme kommando som før men prøv den kombination her /s /q

q står quiet-lidt af et bagholdsangreb
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
17. februar 2004 - 12:42 #19
Jubiiiiiiii *gg* Nu er den væk :D Tusind tak for al din hjælp og tålmodighed magictouch :o) Og tak til jer andre, der kom med gode forslag også :o) Nu mangler jeg bare et svar fra Magictouch :o)
Avatar billede c-holst Novice
17. februar 2004 - 13:45 #20
Du må gerne se bort fra mit svar. Jeg var lidt skråsikker da jeg smed et svar, var sikker på, at løsningen var enkel. Denne tråd vil jeg gemme i hukommelsen, for jeg synes det er en af de gode man altid lige kan hale frem en anden gang
Avatar billede magictouch Nybegynder
17. februar 2004 - 14:27 #21
Ingen årsag, det har været spændende*S* jeg er også selv blevet klogere*G* det var altså det "bagholdsangreb" der hjalp. Men godt du kom af irritationsmontet;)
Avatar billede birgittejensen Nybegynder
17. februar 2004 - 19:14 #22
Ja, det var altsammen meget mystisk .. Selvfølgelig kunne jeg bare ha' ladet dem ligge til jeg engang skulle omformatere, men så er der jo ikke orden i tingene ;o) Men nu slap jeg da af med hele mappen, som trods alt fyldte omkring 50 meg. Takker igen :o)