Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 20:30 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Har et stort problem hjælp.

Hey allesammen..!!!

Nu skal i høre, sidde til lan og en af mine kammerater sidder med et kæmpe problem...!! Hans computer skriver dmboot.sys er beskadiget hvis man kører med cd...
Hvis man så kører den uden cd skriver den NTLDR mangler.

Ku virkelig godt bruge jeres expertise på det her =)
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 20:34 #1
Kan den slet ikke starte op ?
Avatar billede fromsej Praktikant
14. februar 2004 - 20:36 #2
http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/Q_20655540.html
Lyder ikke godt, der er udbredt enighed om dårlige ram.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 20:36 #3
jo den køre bios ind men stopper med ntldr derefter beder den om genstart ved control alt del
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 20:37 #4
Er der nogen diskette i drevet ?
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 20:42 #5
Nej det er det der ikke...!!!
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 20:44 #6
Det er heller ik dårlige ram... computeren har fungeret fint, men så skete det ovenstående......!!!
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 20:51 #7
Hvordan er opsætningen i den er det blot en alm pc eller er den staiilet op til raid?
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 20:53 #8
Nej det er bare en almindelig pc...!! Ingen super ting i...
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 20:57 #9
Filen ntldr mangler på den partition som computeren skal boote op på.

Prøv først at gå i bios og tjek at den booter op på den rigtige partition, sansynligvis skal det være hdd-0, det skal så være den første efter evt. diskette eller cd-rom.

Ellers kan du prøve at lægge filen ntldt på en diskette fra din egen maskine, (forusdat det er en XP) boote op med en startdiskette og lægge den på hans cd-drev fra dos.

I hvert fald aner XP ikke hvor den skal boote op henne, og det er sansynligvis fordi han har fået slettet den fil.

Det er muligt at det kan hjælpe at skrive fdisk /mbr fra dos - men det vil jeg gerne lige have en second opinion på fra enaf I andre
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 20:58 #10
PS - han skulle vel ikke have eksperimenteret med programmet Bootvis?
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 21:00 #11
Jeg ville råde dig til at køre en repair fremfor at kopier filen \system32\drivers\dmboot.sys ind igen.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:02 #12
Cd-en stopper inden den kommer til menuer, så skriver den dmboot.sys er beskadiget... Så, så langt kan vi slet ik komme...!!! Har intet floppy drev i sit computer reklame :/
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:03 #13
resten > Jeg tror ikke han kan få liv i cd-rommen, som jeg læser det...
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:04 #14
jojo den kan godt boote op på cd-rommen, men når den begynder at indlæse filerne til installation skriver den midt i det hele dmboot.sys er beskadiget
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:05 #15
har du tjekket at den rigtige partition er valgt i bios?
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:06 #16
Ja det er den... Det er den rigtige harddisk... HVis det er det i mener..??
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 21:08 #17
Når du booter op på din cdrom kommer den så også frem med at filen er beskadiget ?
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:10 #18
Ja får det er midt i installationen, inden man skal repair eller installer på ny...!! Inden den når at gøre det færdigt afslutter den det og skriver dmboot.syser beskadiget
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:11 #19
Mon det er så uheldigt at cd´en også er beskadiget? - har du prøvet den i en anden maskine?

Jeg er ret sikker på at han mangler den ntldr på hans cd-rom drev.
Går ud fra at du heller ikke kan komme i fejlsikret tilstand. (F8 under opstart)
Avatar billede robopolle Nybegynder
14. februar 2004 - 21:11 #20
Prøv at køre en repation af xp.
Gør det ved at boote fra cd-en som om du skal til at installere styresystemet igen. Efter et stykke tid kan du vælge at reparere systemet, at afslutte boot programmet og at installere xp. Der vil jeg sige du skal sige at du vil installere xp og ikke sige at du vil reparere, fordi så skal du selv klare det med komandore. Når du har sagt du vil installere xp ledere programmet efter tidlere installeret udgaver. Der vil den så finde den udgave du har installeret og så kan du vælge at repaere, og installere en ekstra udgave af xp og der skal du sige reparere. Så skal du bare lade den gøre sit. Når den er færdig genstarter computeren og så skal du bare lade den starte xp op. Og så er du færdig.
Jeg kan ikke sige at der er 100% chance for at det virker men det har hjulpet mig mange gange.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:12 #21
sorry, dette: Jeg er ret sikker på at han mangler den ntldr på hans cd-rom drev.
skulle være: Jeg er ret sikker på at han mangler den ntldr på hans c-drev.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:12 #22
HD'en er formateret på en anden maskine og der blev også installeret win XP på HD'en på den maskine, men HD'en kan ikke starte op i den "anden" maskine...
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:13 #23
robopolle....
Vi skal slet ik komme så langt i menuen uinder indlæsningen af filerne, skriver den dmboot.sys er beskadiget...!!
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:16 #24
Har du en brænder?

Hvis så, kan du lave en boot cd-rom.
Jeg må desværre ikke linke til hvor du kan hente filerne til sådan en, men søg på google hvis det er en løsning du mener du kan bruge.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:16 #25
Den går i stå ved HPT 370 UDMA/ATA 100 raid controller.... Her stopper den og et stykke tid senere skriver den dmboot.sys  er beskadiget...!! Og cd'en er blevet af prøvet i aen anden maskine
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:19 #26
Den kan sagtens boote det er ik noget problem... Men når den indlæser cd'en sker ovenstående..
Avatar billede fromsej Praktikant
14. februar 2004 - 21:22 #27
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:23 #28
Jamen computeren kan godt boote fra cd-en... ik det der er problemet..!! Og vi har som sagt ik noget diskette drev... :/
Avatar billede fromsej Praktikant
14. februar 2004 - 21:25 #29
Tjek lige om alt sidder ordentligt i maskinen, især ramklodserne.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:26 #30
Alt sidder ordentligt i... For det første ville computeren oss advare om det, eller evt. slet ik starte op.. Så det er heller ik der fejlen ligger...
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 21:27 #31
Et skud i tågen prøv at gå ind i bios og lav en Load Default Setup eller Optimized Setup - save & exit

Ellers må der vel være nogen der kan hjælpe jer ved det lan party i er til.
Avatar billede resten Nybegynder
14. februar 2004 - 21:30 #32
Ellers prøv som fromsej foreslår at teste med nogen andre ram.
Avatar billede uhygge Nybegynder
14. februar 2004 - 21:32 #33
Det er ikke ramne.... De fungere fint... ER oss blevet brugt tidl. idag...!!!
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. februar 2004 - 21:37 #34
Det er nok nødvendigt for dig at få den bootet op - mon ikke der er en til det Lan party som kan låne jer et diskettedrev så du kan få liv i den maskine?

Og det skader altså ikke lige at tjekke om hardwaren sidder ordentligt, formoder I har flyttet rundt med jeres maskiner i løbet af dagen.
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 02:47 #35
Vildt skud:
hvad med en scanning som undersøger for korrupte og manglende systemfiler og samtidig reparerer/indsætter disse.
Start -> Kør -> sfc /scannow ( husk mellemrummet efter sfc )
Du skal have din XP-cd klar, da du skal bruge den.
Avatar billede al-j Praktikant
15. februar 2004 - 08:20 #36
er der virklig ingen der læser hvad der tidligere er svaret inden at man skriver??:-)
Avatar billede uhygge Nybegynder
15. februar 2004 - 10:02 #37
Vi fandt fejlen igår men formåede ikke at få den lavet... BIOS'en på bundkortet var helt færdig...!!! Men jeg tkker mange for alle jeres kommentarer og jeres hjælp