Avatar billede zimmermann Nybegynder
14. februar 2004 - 18:20 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Oki og endeløse baner i "ikke-A4 størrelse"

Hej folkens.

Jeg har en OKI 3320 der bliver brugt til at skrive faktura ud på endeløse baner.
Den har indtil for nyligt været tilsluttet en Win95 maskine hvor den har fungeret fint.
Nu er den imidlertid blevet tilsluttet en WinXP, og her er jeg løbet ind i problemer.
De endeløse baner har ikke standard A4-længde. De er 8,5" lange, og det kan WinXP øjensynligt ikke finde ud af, hvilket resulterer i at siderne bliver forskudt (der kommer overlap på siderne). Driveren til XP giver ikke mulighed for at vælge dette format, så jeg har forgæves forsøgt at få XP til at benytte printerens instillinger, dvs. ikke at overskrive printeren. Dette er i teorien muligt i printerens menu-system, men jeg har ikke haft held med det. XP overskiver konsekvent printerens indstilling.
Mit spørgsmål er så om der er et bestemt trick til at få XP til at hold op med dette, eller skal jeg køre med en bestemt driver-emulering for at få det til at virke?

Mvh.
Rune Zimmermann
Avatar billede nmh Nybegynder
14. februar 2004 - 19:03 #1
Jeg har lige prøvet at installere denne printer på en Win XP pro maskine.
Hvis du vælger avanceret under udskriftsindstillinger er der mulighed for forskellige papirmuligheder (men du har nok været herinde?):
A4, A5, B5, Legal, Letter og US-standard endeløse baner.
Kan det bruges?
Desværre står der ikke noget om papirlængde i tommer.
Avatar billede zimmermann Nybegynder
14. februar 2004 - 20:34 #2
Jeps, dem har jeg prøvet :-(
Avatar billede nmh Nybegynder
14. februar 2004 - 20:41 #3
Ja, det havde jeg også troet, men det kunne jo være du havde overset denne mulighed.
Hvis printeren modtager en sideskift-ordre (mon ikke ascii-tegn nummer 12 vil give et sådant skift?), så vil den formentlig skifte side korrekt.
Har du mulighed for at smugle et sådant tegn ind i det du udskriver?
I "de gamle dos-dage" kunne visse regnskabsprogrammer sættes op til noget sådant.
Hvad er det for et program, du udskriver fra?
Avatar billede zimmermann Nybegynder
15. februar 2004 - 00:49 #4
Exel.
Avatar billede nmh Nybegynder
15. februar 2004 - 14:54 #5
Jeg har prøvet at lede efter andre drivere, men har ikke kunnet finde nogle til win xp.
Jeg vender tilbage, hvis jeg finder noget, men er ikke for optimistisk. :o(
Avatar billede ole_madsen Ekspert
16. februar 2004 - 11:09 #6
Det er jo heldigvis slet ikke så svært (når man først får det lært ;-)

Start -> Printers & Faxes -> "File" menuen, "Server Properties", "Forms" fanebladdet.

Her kan du selv definere din papirstørrelse, og efterfølgende vælge at bruge det på din printer.
Avatar billede zimmermann Nybegynder
16. februar 2004 - 20:41 #7
Jeps. Det var det. Jeg måtte dog også sætte printeren til at agere som en Epson, samt benytte en driver til en Oki 320. Meget mystisk, men nu kører den..
Avatar billede nmh Nybegynder
16. februar 2004 - 20:44 #8
Ja man lærer hele tiden noget nyt her,
og ofte, når det er ole madsen, der besvarer printer spørgsmål.
Tak ole. :o)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. februar 2004 - 11:04 #9
Det var da så lidt, og selv tak...