Avatar billede scriptmanden Nybegynder
14. februar 2004 - 15:31 Der er 8 kommentarer

Fjern det hvide som er rund om billedet

Hej jeg har lave et figur et en 3dchat men det hvide er rund om figuren, Hvor fjerner man det?

Ved ik om man skal bruge et progra til det eller kan lave noget ved det,

www.the-world.dk
Avatar billede terrak Nybegynder
14. februar 2004 - 15:44 #1
Det gør du ved at sætte den hvide farve som transperent..

Hvilke programmer har du liggende, til grafik?
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 16:51 #2
Hvad er det for en figur du "snakker" om?
Avatar billede zhark Nybegynder
14. februar 2004 - 16:58 #3
Normalt - når man -laver- figuren! Vælger man jo et transparen layers til figuren, man kan så ofte have glæde af at have et baggrunds layer med en farve, det kan jo så bare slettes når man gemmer for web. ellers kan det være lidt træls at pøle med bagefter :) Men kan man få figuren at se?
Avatar billede zhark Nybegynder
15. februar 2004 - 19:01 #4
Hvis du uploader billedet kan man måske hjælpe med fjerne (rense) det, hvis det er et kompleks billede kan det måske være lidt svært :)
Avatar billede scriptmanden Nybegynder
16. februar 2004 - 11:18 #5
Kan man ikke downloade et pro som går baggrunden transparent?
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 14:07 #6
Man kan finde nogle billedbehandlings prg. og så selv "skære" et billede ud fra baggrunden og nogle billeder er nemmere end andre, hvis baggrunden f. eks. ikke ligger for tæt på i farve til det billede man vil skære ud kan det gøres i eet huk, men der skal som regel "fikses" noget :)
http://www.jasc.com/products/paintshoppro/ her kan du hente en gratis trial ude til højre står den under hvor priserne står. Prg. virker så kun ca. 30-60 dage, hvis ikke man køber det. Meeen det er ikke sådan lige at lære :)
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 14:07 #7
Hvis du sender billedet kan man måske hjælpe!
Avatar billede zaibot Nybegynder
17. marts 2004 - 22:28 #8
Desuden skal billedformatet være GIF (når du altså engang gemmer det), hvis det skal understøtte tranperens mener jeg...
Eller med andre ord: Du kan ikk længere gemme filen som et JPEG billede, og et GIF bill er max 256 farver!