Avatar billede marx Nybegynder
14. februar 2004 - 13:42 Der er 29 kommentarer

Valg af webhotel

Hej,

Skal have valgt webhotel til en side.

Hvad er jeres erfaringer osv. med det forskellige webhoteller??? Billigt, stabilt osv...

Marx
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2004 - 13:43 #1
Jeg bruger www.netsite.dk til en del af mine sider, og det er meget stabil, en fantastisk support. Dog er de ikke de billigste i byen.
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 13:44 #2
jeg kan anbefale http://www.cliche.dk/
Avatar billede pehory Nybegynder
14. februar 2004 - 14:04 #3
Jeg kan anbefale www.surftown.dk
Men tag en søg på www.internetplads.dk . Der kan du finde et webhotel med lige det du skal bruge og til den pris du ønsker.
Avatar billede spontek Nybegynder
14. februar 2004 - 14:11 #4
www.1go.dk er stabile og koster kun 50 kr. årligt.
Skal du have mere plads vil jeg anbefale http://d-hosting.dk som også er både billige og stabile

Og hold dig fra Starthotel, BuyDomains og Web10
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. februar 2004 - 14:28 #5
jeg ser ikke noget i vejen for Web10 har selv 2 domæner hosted der uden problemer (dog er support lidt langsom)
men jeg vil anbefale www.ambassaden.dk, lille hosting firma men meget stabil!
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. februar 2004 - 14:30 #6
Jeg kan varmt anbefale Cliche...

De er billige, gode muligheder og så har de på trods af at de er billige en god support.
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 14:35 #7
jacob_m >> ja hvem anbefaler efterhånden ikke www.cliche.dk
Avatar billede spontek Nybegynder
14. februar 2004 - 14:59 #8
mig
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 15:01 #9
ok, må jeg høre hvorfor, har du dårlig erfaring med dem?
Avatar billede elskermad.dk Nybegynder
14. februar 2004 - 15:04 #10
jeg ville heller ikke anvende cliche.. men det er nok på grund af rygte jeg hørte om dem for 1-2-3 år siden! kan ikke sige om det er blevet forbedret den sidste tid
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 15:11 #11
der er jo så mange rygter, der løber hele tiden rygter om mcdonalds, det betyder ikke at det få folk til at blive hjemme eller gå et andet sted hen.

man kan du fortælle mig mere præcis
Avatar billede spontek Nybegynder
14. februar 2004 - 15:11 #12
Jeg var kunde da de åbnede og den første tid. Der var alt for meget nedetid så jeg flyttede. Især gjorde det mig sur, at jeg skulle ringe hver dag i over to uger og snakke med dem om at få mine hoteller og domæner til at virke.

Nu er jeg ikke kunde hos dem mere, men de har rykket mange gange for at jeg skal betale for hoteller som er opsagt for over et år siden (sidste flytning er ikke længe siden, jeg opsagde blot tidligt).
Avatar billede spontek Nybegynder
14. februar 2004 - 15:11 #13
Så synes jeg også de 315 kr. for første år er alt for høj.
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 15:15 #14
ok, fair nok

jeg kan se at http://www.b-one.net/ ikke er blivet nævnt
Avatar billede pehory Nybegynder
14. februar 2004 - 15:56 #15
Her en lille lam kommentar imod cliche:
"Serverrummet er forbundet til TIXén med en lynhurtig burstable full-service full-duplex fiberoptisk linie. " Har aldrig hørt om TIXen. De skriver heller ikke hvor hurtig den er.
Man kan ikke både få asp og php.
Kun 1 ftp adgang
De skriver man får HTML understøttelse. Det er altså noget browseren klarer cliche!
For høj domæne registrering.
Avatar billede cdc Novice
14. februar 2004 - 16:19 #16
B-One har heller ikke fået den bedste kritik her inde
Avatar billede jacob_m Nybegynder
14. februar 2004 - 16:51 #17
Nu er vi jo alle sammen nede i NETTO løsninger...

Og det er begrænset hvad man kan forvente af dette koncept. Så hvis man vil slippe for nedetid og have flere FTP´er osv osv... Jamen så kommer man altså også til at betale for det...

Jeg syntes hurtigt at denne debat fik en lidt dårlig smag i munden, og det hjælper overhovedet ikke marx, at vi sådan rakker ned på hinanden...

Konstruktiv kritik kommer man længst med.. Jeg står som fortaler for CLiche og har været kunde hos dem i snart 3 år. Og jeg har kun haft brug for at ringe ind til supporten én gang, da jeg ikke kunne komme i kontakt med mailserveren over længere tid. Ellers har alt support kunne klares over mail, og så er det jo ikke store sager.

Men det er et meget svært marked at overskue, da der er mange faktore der spiller ind. F.eks. havde TDC et nedbrud her i ugen, og det gjorde jeg ikke kunne komme ind på min server hos Cliche... Det har INTET med Cliche at gøre, men det sætter et negativt præg på dem at de er utilgængelige. Og sådan kan der være 117 andre ting som skaber rygter osv. osv...

Men jeg er stærkt tilfreds...
Avatar billede marx Nybegynder
14. februar 2004 - 16:58 #18
Cliché lyder godt, men... Når de kører med de lave priser, bekymrer det mig lidt, om man får en god kvalitet?
Avatar billede Slawomir Seniormester
14. februar 2004 - 18:49 #19
marx >> som du nok har på fornemmelsen så findes der rimmelig mange steder hvor man ken oprette et webhotel, vi kan sagtens komme med 100 vis af forslag til hvor du kunne muligvis oprette dit webhotel, men spørgsmålet er bare hvad det er Du har brug for, f.eks hvis du ved at din side bliver i f.eks. .php og du ved at du ikke kommer ti at bruge .asp så er det letterligt at have begge dele. derfor vil jeg foreslå dig at du går herind www.internetplads.dk og selv ser efter hvilke muligheder du har,
du kunne evt. komme igen og få feedback på det webhotel du finder dig.

held & lykke

// Burgerking
Avatar billede Slawomir Seniormester
15. februar 2004 - 12:16 #20
/cdc >> bare fordi at McD ikke har den bedste rygte betyder det ikke at folk alligevel ikke går der ind?
Avatar billede cdc Novice
15. februar 2004 - 12:34 #21
burgerking--> Det har du da ret i, men jeg har bare den indstilling at man betaler for det man får, og et hotel til 9 kr. om måneden, ja da har jeg den personlige mening at det ikke er så godt som et til 149 kroner om mnd.

Vedr. B-One er det nok det webhotel her på E som har fået ørerne i maskinen flest gange. Cliche har også blevet negativt omtalt her inde, men ikke alvorlig...

Bruger ikke selv nogle af disse hoteller, så jeg har ingen erfaring selv, men kan kun henvise til de spm. der har været oppe her inde.

Men hvis det er til en privat site, og ikke et firma site med webshop osv, er det jo godt nok, bare ikke for mig. Man har jo helldigvis sin egen mening om tingene, og det frie valg

/cdc
Avatar billede w-dk Nybegynder
18. februar 2004 - 17:17 #22
Jeg kan anbefale www.unitspeed.dk. De er gode, stabile m.v. Jeg har ingen problemer.
Avatar billede Aliriza Nybegynder
08. marts 2004 - 16:07 #23
www.concor.dk

Fordi du får stabile og hurtige servere til en billig pris. De har også en glimrende support. Der er mange her som bruger dem og er tilfrede med dem.
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 16:27 #24
lukker den lige..
Avatar billede tjaz Nybegynder
16. januar 2005 - 16:34 #25
af allerede nævnte har jeg selv prøvet b-one og cliche INGEN af dem lever op til en standard hvor jeg vil anbefale dem til nogen da jeg ikke har haft andet end lange svartider og problemer med servere osv. (samt er der mange andre herfra eks. som har haft problemer med b-one) ... og cliche tilbyder kun access i forbindelse med ASP (hvis det altså er det du skal bruge)...

Det eneste jeg kan anbefale af steder jeg har prøvet er www.unoeuro.com de har en lækker oppetid jeg har endnu (i løbet af 3 mdr.) ikke haft brug for at kontakte supporten én eneste gang ... der er et væld af ekstra komponenter på serveren, fri trafik og 125 mb for (som navnet siget det) 1 € om mdr.

Desuden opretter de webhotellet med det samme og du skal ikke vente på at der er en eller anden der finder tid til at oprette det .. det sker automatisk ved tilmelding.
Avatar billede tjaz Nybegynder
16. januar 2005 - 16:35 #26
Glemte lige at nævne at du kan styre oprettelse af subdomæner og en masse andet via webinterface.
Avatar billede marx Nybegynder
16. januar 2005 - 21:56 #27
lukker den ned..
Avatar billede cdc Novice
17. januar 2005 - 09:18 #28
marx--> smid selv et svar og accepter dette, hvis du mener du ikke har fået hjælp

/cdc
Avatar billede marx Nybegynder
18. december 2006 - 19:56 #29
lukket