Avatar billede kopenhagener Nybegynder
13. februar 2004 - 22:28 Der er 9 kommentarer

Ingen kommunikation mellem Wireless Ethernet USB Stick og router

Jeg har konfigureret min router (Zitech 11 Mbps Wireless Broadband Router) med fast ip-adresse og har forbindelse til internet (tdc). Skal derefter have samme pc til at bruge Wireless Ethernet USB stick'en og routeren (som også er access point). Har installeret drivere til sticken, deaktiveret det gamle netværkskort og kan i stick'ens config-program se oversigt over tilgængelige netværk (ikke kun mit eget!), men kan alligevel ikke komme på nettet. Hvad gør jeg galt?
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
15. februar 2004 - 10:08 #1
Siden jeg stillede spørgsmålet, er situationen gået i hårdknude. Forsøgte at starte forfra med genaktivering af netværkskort, reset af router osv. Men nu kan jeg ikke engang få kontakt til routeren for at konfigurere den med netværkskabelkabel.

Det ser fuldstændig ud, som om routeren slet ikke er der: hvis jeg i Kommandopromt skriver ipconfig får jeg ikke routerens ip-adresse tilbage, men en tdc-ip-adresse. Jeg har forsøgt både at sætte min LAN-forbindelse op med dynamisk ip-adresse og fast (routerens: 192.168.0.1).

Jeg sætter antallet af point op for svar, der kan hjælpe!
Avatar billede tommer Nybegynder
15. februar 2004 - 13:09 #2
er routerens ip ikke 192.168.1.1 ??
Avatar billede tommer Nybegynder
15. februar 2004 - 13:11 #3
prøv evt med: ipconfig /all
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
15. februar 2004 - 14:12 #4
Nej, routerens ip er opgivet til 192.168.0.1. Har dog også prøvet med 1.1 til sidst ... Har også prøvet med ipconfig /all samt /release all og /renew.
Avatar billede tommer Nybegynder
15. februar 2004 - 14:54 #5
sidder dine ledninger rigtigt ?? prøv med et andet netværkskabelkabel...
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
16. februar 2004 - 08:28 #6
Har prøvet to forskellige kabler. Gør ingen forskel. Det, der er virkelig tricky, er, at jeg i første omgang sagtens kunne konfigurere routeren. Det er først, efter jeg installerede det trådløse netværkskort, det begyndte at gå galt.
Avatar billede kopenhagener Nybegynder
02. marts 2004 - 23:50 #7
fandt ud af, at routeren var sat op til en forkert ip-adresse (en 83.89.xxx.xxx), og det var derfor, jeg ikke kunne få kontakt til den. fik rettet fejlen i butikken, hvor den var købt. herefter var der ingen problemer!
Avatar billede backside Nybegynder
06. oktober 2004 - 16:59 #8
Kan man ikke selv rette den fejl?
Det må da være muligt uden at skulle ud i byen og få det gjort.
Avatar billede backside Nybegynder
06. oktober 2004 - 17:03 #9
Ok, lidt gammelt spm ser jeg lige.  ;)