Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

checkboks med vinge som default

Hej, klappen er vist gået ned.

Jeg kan ikke få min checkboks til at være med flueben som default, hvad skal jeg skrive? Det er fra et Snitz forum.

koden:  (sig til hvis du skal se mere af den)

ShowSubLink = "<input type=""checkbox"" name=""Tnotify"" value=""1"" />Modtag mail ved nytindlæg.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 21:39 #1
Man skriver checked i den:

ShowSubLink = "<input type=""checkbox"" name=""Tnotify"" value=""1"" checked />Modtag mail ved nytindlæg.

Value er den værdi som sendes med formen hvis den er valgt.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:45 #2
Perfekt! tak for lynhurtigt svar, lige et tillægsspgs. Når den nu er checked i forvejen bevarer den vel også værdien?

Og så mangler jeg lige at du checker svarboksen *S*
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 21:48 #3
Ja den bevare den værdi man har angivet.

Skriver man ikke noget i value før den default "ON" som value hvis den er checked ved submit.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:52 #4
Ok, jeg mener at have set noget ala "if value 1 - send mail til bla. bla." længere oppe i koden så jeg må hellere beholde 1-tallet...

Tak for hjælpen!
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:52 #5
øv, kan ikke acceptere dit svar, vil du prøve at lægge et til?
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:54 #6
prøver dette
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 21:54 #7
Ja, men husk at markere navnet i listen før du trykke accepter :)
Det skal man også selvom der kun er et navn.
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. februar 2004 - 21:54 #8
hov det var så ikke et svar :)
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
13. februar 2004 - 21:55 #9
ok - så var det derfor, men min alternativløsning tvang mig så til det :)