Avatar billede mortendalby Nybegynder
13. februar 2004 - 19:35 Der er 11 kommentarer

Kan ikke få billede på min skærm

Hej
har lige købt ny computer (samlet selv). Det hele er samlet rigtigt, men jeg får ikke noget billede på skærmen???
(har også prøvet med et pci-grafikkort)

Bundkort P4S8X-X
Intel celeron processor
GeForce 5200 128 MB
Avatar billede marzman Nybegynder
13. februar 2004 - 19:39 #1
er kabler sat ordenligt fast på grafikkort/skærm ???
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. februar 2004 - 19:46 #2
Starter maskinen op med beep kode og det hele?

Kan du komme ud i bios. Der er grafikdriveren ikke loadet endnu...
Avatar billede mortendalby Nybegynder
13. februar 2004 - 20:14 #3
Alle kabler skulle være sat godt fast. Jeg får ikke nogen beep kode, og kan ikke komme ind i bios... da skærmen ikke får noget signal

Morten
Avatar billede andersenph Nybegynder
13. februar 2004 - 20:38 #4
Prøv lige at kigge i manualen til bundkortet om du skal jumpe noget eller resette cmos inden du starter op første gang....
Avatar billede smokr Nybegynder
15. februar 2004 - 11:12 #5
Havde selv samme problem. Strøm på maskine men intet billede. Fandt ud af det var defekte RAM. Har du flere moduler så prøv med dem en ad gangen.
Avatar billede mortendalby Nybegynder
15. februar 2004 - 12:49 #6
Det vil jeg straks prøve.
Avatar billede mortendalby Nybegynder
15. februar 2004 - 14:34 #7
Det hjalp desværre ikke. Jeg synes jeg har prøvet alt. Det kan næsten kun være bundkortet der er noget glat med
Avatar billede smokr Nybegynder
16. februar 2004 - 16:52 #8
Er der støm på bundkort? dvs. kører blæser? Hvis strøm, så prøv at tage alt ud undtagen grafikkort. det burde give et billede.
Avatar billede mortendalby Nybegynder
16. februar 2004 - 20:03 #9
Ja det hele kører. Jeg har prøvet at skifte ALT ud, så nu sender jeg bundkortet tilbage til middata. Det kan du være det der er noget galt med.
Mange tak for alle forslag
Avatar billede mortendalby Nybegynder
16. februar 2004 - 20:05 #10
kan i ikke lige skrive et "svar" så jeg kan give jer nogle point?
Avatar billede mortendalby Nybegynder
17. maj 2005 - 23:53 #11
ok