Avatar billede thenegotiator Nybegynder
13. februar 2004 - 18:21 Der er 5 kommentarer

Vedr. Bluetooth på Nokia 3650

Hej eXperter.

Jeg har lige fået en Bluetooth til min computer, så jeg kan overføre data fra computeren til mobilen, og omvendt.

Nu er mit spørgsmål, om jeg kan have en postkasse(e-mail) på min telefon, om henter og sender mails via min BlueTooth. Kan dette lade sig gøre?
Avatar billede kirul Nybegynder
15. marts 2004 - 11:25 #1
ja, det kan godt lade sig gøre, hvis du har en POP3 mail. Det kan nemlig ikke lade sig gøre via Exchange.
Du skal sætte telefonen op med det medfølgende software til synkronisering. Så skulle det virke.
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
15. marts 2004 - 19:48 #2
Okay, men mit problem er, at jeg skal vælge adgangspunkt, men hvilken??
Avatar billede kirul Nybegynder
16. marts 2004 - 08:32 #3
Du skal oprette en forbindelse mellem computeren og telefonen via bluetooth.
Eller mener du adgangspunkt når du er på farten ???
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
16. marts 2004 - 21:02 #4
Nej, når jeg opretter en postkasse(e-mail) på min telefon, beder den om nogle oplysninger: "Navn på postkasse", "Adgangspunkt i brug", "Min e-mail-adresse", "Server: udgående", "Send besked", "Send kopi til mig", "Medtag signatur", "Brugernavn", "Adgangskode", "Server: indgående", "Postkassetype", "Sikkerhed", "Hent vedhæftet fil" & "Hent headers".
Som du kan se, spørger den også om et Adgangspunkt. Hvad jeg kan se, har jeg indtastet et "profiler" for angangspunkt som jeg vælge: "Orange" og "OrangeMMS". Begge er jo via WAP. Så mit spørgsmål er så, om hvordan jeg kommer videre herfra...?? Evt. hvad der skal oplyses hvis jeg skal oprette endnu en profil...

Ps.: Desuden, hvorledes skal jeg oprette forbindelse mellem computeren og bluetoothen??
Avatar billede kirul Nybegynder
17. marts 2004 - 08:38 #5
Du skal tænde for bluetooth i telefonen og så skal du have installeret og tændt for bluetooth på computeren. Gå i Bluetooth manager og søg efter enheder i nærheden. Den vil nu finde alle enheder som har bluetooth tændt. Opret en forbindelse ved at Pair device. Nu skal du have forbindelse mellem pc og telefon. Så kan du synkroniser alt over fra pc.
Du kan ikke bruge WAP som adgangspunkt. Enten skal du bruge GPRS eller telefonens modem. Kig på din teleudbyders hjemmeside for at sætte det op.
Ellers skal dine mail indstillinger ligne opsætning fra din mail program.