Avatar billede servicecenterjens Nybegynder
13. februar 2004 - 17:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tekst på hjemmeside går ind over billederne ved nogle browsereops

Hej

Jeg har lavet en hjemmeside til min søsters campingsplads og har nu flere gange hørt, at nogen oplever, at teksten ikke står på sin plads, men går ind over billederne.
Jeg har prøvet at se hjemmesiden på diverse computere, både hjemme samt på mit arbejde uden denne fejl, men har idag konstateret fejlen hos en kollega.
Jeg ved ikke lige hvad der er galt og kan desværre ikke genskabe fejlen. Hjemmesiden hedder: http://www.drejby.dk/
PS: Jeg har kun set den i IE-browsere!!
Avatar billede exp Juniormester
13. februar 2004 - 20:39 #1
Vurdér selv...

http://firewerx.dk/exp/drejby.jpg

Forsiden i
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040206 Firefox/0.8
13. februar 2004 - 22:33 #2
Det er fordi den omkringværende tekst er sat ind hvor den skal være, hvorimod tekst-boxen er sat ind og så er der angivet en relativ position for hvor den skal være- i x og y koordinater.
Normalt skal man enten bruge den faste eller den relative positionering, og ikke blande dem, for så kan de finde på at flytte sig i forhold til hinanden, fordi de hver har deres måde at finde deres position på.
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2004 - 02:58 #3
-- og jeg ville starte med at fjerne den dobbelte forekomst af <html> i frameset-filen, og så arbejde videre derfra, for den var da virkelig grim i Mozilla (se exps indlæg !-)
Avatar billede servicecenterjens Nybegynder
24. februar 2004 - 12:59 #4
h13 læg venligst et svar
Avatar billede servicecenterjens Nybegynder
21. december 2004 - 10:11 #5
Spg lukkes