Avatar billede andersnielsen Nybegynder
13. februar 2004 - 13:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk opdatering af duplicate-tekstfelter fra array

Jeg skal lave x kolonner med y links i hver.
Hvert link bliver lavet ud fra to arrays, et med navne, f.eks. jens og et med urls, f.eks. www.jens.dk.

Jeg har et movieclip, der skal duplicates lige så mange gange, som der er navne i arrayet.

Men hvordan får jeg indholdet i det tekstfelt, der ligger i movieclippet til at opdatere dynamisk for hver duplicate - med navn og url?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2004 - 13:15 #1
Vis os noget kode - Så er det meget nemmere :))
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
13. februar 2004 - 13:25 #2
Har ikke noget der rigtigt spiller i koden, så det er ikke værd at sende med.
Men...

names_col[i][j] - bliver genereret i for-loop
i = kolonnen
j = menupunktet i kolonnen

names = array("test1", "test2", "test3", "test4", "test5", "test6";
urls = array("www.1.dk", "www.2.dk", "www.3.dk", "www.4.dk", "www.5.dk", "www.6.dk");
Sådan ser mine arrays ud - de skal hentes externt fra senere, men den tid den sorg

Så har jeg en instance (der hedder names), af et movieclip - der skal duplikeres med x punkter i hver kolonne...

Men når jeg duplikerer det, henter text-fieldet i movieclippet stadig kun fra den variabel den nu engang er sat til. Dvs. hvis jeg sætter den til at hente fra names_col[0][0] vil alle duplicates vise test1 med et link, der hedder www.1.dk hvis arrayet ovenfor bliver benyttet...

Så hvis bare jeg kunne skifte hvilken variabel tekst-feltet brugte i hvert duplicate, ville mit problem formentligt være løst...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
13. februar 2004 - 13:53 #3
Jeg forstår ikke din names_col[i][j] eller "duplikeres med x punkter i hver kolonne"

names = new Array("test1", "test2", "test3", "test4", "test5", "test6");
urls = new Array("www.1.dk", "www.2.dk", "www.3.dk", "www.4.dk", "www.5.dk", "www.6.dk");

for(i=0;i<names.length;i++){
    duplicateMovieClip("clipInstanceDerSkalDuplikeres",names[i], 100+i);
    this[names[i]].tekstfelt.text = urls[i];
    this[names[i]]._x = random(500);
    this[names[i]]._y = random(500);
}
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
16. februar 2004 - 11:24 #4
Hmm
Det jeg skal frem til er noget lignende http://www.anet.ro/flashzone/tutorial%20flash/slidermenu.html bare med flere menupunkter i hver kolonne...
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2004 - 01:34 #5
Du vil have undermenuen på?
Avatar billede andersnielsen Nybegynder
17. februar 2004 - 10:13 #6
Nej faktisk ikke - men...!
Det du skrev ovenover hjalp mig videre og blev brugt og nu har jeg fået det hele til at virke. Så hvis du svarer, skal du da lige ha' pointene.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2004 - 15:53 #7
Så lad os dele selvom jeg aldrig fik hellt fat i den lange ende ;-)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
17. februar 2004 - 16:04 #8
Det var lidt mange point for en halv løsning - Håber du er tilfreds :))