Avatar billede - Nybegynder
13. februar 2004 - 08:20 Der er 5 kommentarer

læse fil properties

Hvordan og er det overhovedet muligt at læse en fils properties på windows ntsf.

Det er de properties man får når man højre klikker på en fil og vælger "properties" -> "Summary" -> Title , author , keywords .... som jeg skal have fat i.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 09:02 #1
Du leder efter noget kode som kan læse og fortolke headeren på EXE/DLL filer ?
Avatar billede - Nybegynder
13. februar 2004 - 09:37 #2
Ikke helt. På windows kan man jo gemme meta data i alle filer (Højre klik og vælg properties).

Vi har nogle custom meta data tilføjet nogle word dokumenter og det er de data som jeg skal læse ind.
Avatar billede - Nybegynder
13. februar 2004 - 12:38 #3
Det ser ikke ud til at kunne lade sig gøre da det er windows platforms afhængigt.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 12:43 #4
Der er alligevel visse muligheder:

1)  lave det i C++ og kalde den kode fra Java via JNI

2)  finde noget Java kode som læser de rå filer (for Word f.eks. Apache POI)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 12:44 #5
Jeg mener iøvrigt ikke at det er all filer der har de properties.