Avatar billede kjoelby Nybegynder
12. februar 2004 - 19:12 Der er 5 kommentarer

Vil ikke indlæse hele siden

Er der et sted hvor man kan undersøge hvilke filer der er problemer med at indlæse !
Den står bare og loader uden held...
Måske er det kunden som har rodet med nogle filer, men det er næsten umuligt at finde hvilke.

http://www.gughandelshus.dk
Avatar billede tipsen Nybegynder
12. februar 2004 - 22:31 #1
Det fungerer da fint - hvad er problemet?
Avatar billede detox Nybegynder
12. februar 2004 - 22:33 #2
Her læser den fint ind, omend den er noget langsom. Det hænger nok sammen at siden fylder utrolig meget. Selv de ganske små billeder fylder rask væk 150 KB (100x100px).
Avatar billede Slettet bruger
13. februar 2004 - 07:09 #3
Og billedernes store størrelse skyldes jo nok, at de i virkeligheden er 640x480 eller deromkring, og bare bliver sat til 100x100 på siden. Du bør lave små udgaver af billederne i den størrelse, der skal bruges på siden.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. februar 2004 - 07:27 #4
Siden bliver aldrig helt læst ind, der bliver ved med at stå: (Der mangler 1 element)Åbner siden http://www.gughandelshus.dk/oscms3/...
Så der må være et eller andet som ikke bliver læst ind.
Normalt kører siden med en DHTML menu men den vil ikke blive læst ind, så jeg har sat den til at bruge den alm. menu.
Hvor kan man se at billeder er 640x480 !!
Avatar billede tipsen Nybegynder
13. februar 2004 - 09:45 #5
kjoelby: Siderne loader fint i Mozilla 1.6 og Opera 7 - men det er dog korrekt, at billederne i siderne og i bunden kunne trænge til en resize - det er spild af båndbredde! (Siden fylder over 700Kb, hvilket vil tage omkring 2½ minut at hente med et 56K modem!))
IE tilter dog lidt og bliver ved med at mangle et item - har du lavet nogle elementer der er "IE-only" for det er da lidt suspekt, at kun IE har problemer - men sådan er det jo som regel...