Avatar billede wolstrup Nybegynder
12. februar 2004 - 15:43 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

bøjning af billed

hej Exp

Hvordan bøjer man et billed som f.eks. en pil i adobe photoshop. Har set at man kan gøre noget lignende med tekst, hvilket i menuen kaldes "warping" jeg ønsker nogenlunde samme funktion, bare til billeder/objekter.

På forhånd tak
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. februar 2004 - 15:48 #1
Edit -> Transform ->skew/distort/perspective
Avatar billede wolstrup Nybegynder
12. februar 2004 - 15:59 #2
Synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke. Lad os sige at jeg vil gøre en lige streg regnbueformet, hvordan gør jeg så det?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
12. februar 2004 - 16:01 #3
så ville jeg nok lave en cirkel og skære halvdelen væk
Avatar billede zhark Nybegynder
12. februar 2004 - 16:43 #4
Jeg ved ikke lige hvad du mener med at "bøje", men laver du den med paths tool kan du i havert fald bøje den som det passer dig :)
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/pil.jpg
Avatar billede zhark Nybegynder
12. februar 2004 - 16:56 #5
Avatar billede wolstrup Nybegynder
12. februar 2004 - 22:42 #6
Men hvordan indsætter man så de bøjelige punkter på pilen, for når man markerer et objekt med path selection tool, er der kun få punkter man kan flytte med...
Avatar billede zhark Nybegynder
13. februar 2004 - 00:00 #7
Man kan alt med de penne, det er jo vektor og lige i første omgang lidt svært, men uden at være ekspert kan de udmærket bruges til mange ting - bare man får lidt føling med dem og husker den cirkel under paths... for at markere og stroke osv.
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/pen-tool.jpg
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 16:18 #8
Har du bemærket at: Når du vælger de tools under T (tekst), så kommer de en linie frem helt oppe, hvor midterste (af 3) er en pen - vælges den laves (tomme) paths!
Har du Lavet en rounder rektangel og så vælger +pen (add anchor point) kan du sætte et punkt ind med et klik - slip musen og find punktet igen og - nu er pennen en pil som du kan "trække" punktet med og det kunne man også havde valt den pil der er over pennene til.
Der så et omvendt V dette bruges til at konvertere punkterne, således et hjørnepunkt f.eks. bliver et blødt punkt, prøv at sætte det V på et punkt og "kør" rundt med det ved at holde musen nede. det er de kombanationer der kan bruges til at ændre en paths som man vil. Og så altså slutte med at taste på den stiplede cirkel under paths når den skal strokes eller sådan.
Avatar billede zhark Nybegynder
16. februar 2004 - 16:20 #9
Men uden stave fejl :)
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 21:37 #10
Få et bedre billedbehandlingsprogram.. Prøv Ulead Photo Impact verdens bedste grafikprogram, du kan downloade en trial fra nettet.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
13. april 2004 - 21:41 #11
"verdens bedste grafikprogram" - lidt malplaceret bemærkning hvis jeg skal sige det.....
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 21:41 #12
http://www.ulead.com  gå ind her og se hvad de kan tilbyde..
jeg bruger selv programmet og det er helt fantastisk, du kan gøre alt du kan ønske dig her.
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 21:43 #13
vælg Photo Impact no.6 eller 7
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 21:45 #14
svar til skarvenneverdies.. ja ha ha,,
det er det jo for mig,.det er jo det rene trylleri når man først har lært det.
undskyld...
Avatar billede atie Nybegynder
13. april 2004 - 21:48 #15
jeg syntes det fungere du kan jo kikke på min side http://home.worldonline.dk/keramika/
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
13. april 2004 - 23:01 #16
Atie:  Ja jeg kender godt Uleads produkter - og nu også "Ulead Photo Impact"  -  Og kan også se at det der har imponeret dig, er programmets mange Templates.... En ting der f.eks. er fuldstændig ubrugelig i professionelt øjemed... Forestil dig lige at jeg havde lavet et produkt til en kunde hvor jeg havde brugt en template.... jeg ville nok blive lidt til grin.....

Jeg har på fornemmelsen at du først for nylig er begyndt på dette område - og helt fint - men du vil nok med tiden finde ud af at et program som f.eks. Photoshop, er en af de foretrukne indenfor arbejde med grafik...

Kort sagt man lærer ikke meget ved at bruge templates....  -  og hvis programmet var verdens bedste grafikprogram, ville det nok være at finde på de fleste tegnestuer og lign. -  et tilfælde jeg tror man skal lede MEGET længe for at opleve.... :-)

Med et glimt i øjet fra SkarvenNeverDies  -  og velkommen på Eksperten...