Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 16:42 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Studio PCTV Rave

Er der nogen som ligesom mig, har invisteret i et Studio PCTV Rave Videokort, så kan I måske hjælpe med følgende: Når jeg vil tage et \"snapshot\"i det medfølgende program, tager det flere sekunder inden billedet \"fastfryses\". Vinduet blir sort, harddisken arbejder, og først herefter fryses billedet, problemmet er, at billedet imellem tiden er ændret så det ikke er det ønskede motiv. Det virker som om at softwaren/hardwaren arbejder alt for langsomt. Nogle forslag til løsninger.
Avatar billede souledge Nybegynder
28. januar 2001 - 16:59 #1
Hvis du nu lige kom med dine specifikationer... !
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 17:24 #2
OK. AMD-K6-225 Mhz.32 Mb-ram. 4 Gb harddisk,S3-Virge DX/GX videokort & Pinnacle Studio PCTV-Rave. Samt det medfølgende software:PC/TV Vision. (Kan fejlen evt.være, at den \"fanger\" og gemmer det på HD\'en. istedet for i ramen?)
Avatar billede general_custer Nybegynder
28. januar 2001 - 17:32 #3
hvordan er billed kvaliteten i pctv rave i forhold til et fjernsyn

kan det betale sig at købe kortet
Avatar billede general_custer Nybegynder
28. januar 2001 - 17:34 #4
hvad er max opløsningen
Avatar billede souledge Nybegynder
28. januar 2001 - 17:42 #5
AMD-K6-225 Mhz.32 Mb-ram. 4 Gb harddisk,S3-Virge DX/GX videokort & Pinnacle Studio PCTV-Rave

Det er jo ikke just et system men vil falde svimer over....

225 MHz?
Du mener vel 200 eller 233....

32 MB RAM???
Du kan roligt trække 500 kr. op ad lommen, og sende bud efter 128 MB ekstra - det er rekordbillige i disse uger...

4 GB Harddisk?
Det er da vist et system fra 1997-1998, ikke?

S3 Virge?
Nu ved jeg at der findes adskillige variationer af Virge-familiens, og nogle understøtter overlay mens andre ikke gør...Jeg ved ikke hvad dit Virge understøtter, men hvis ikke det har Overlay så mener jeg at det kan give problemer.
Jeg vil nok have brugt et lidt bedre PCI kort en S3 Virge....det kunne være et Banshee eller Voodoo3 kort - de klare sig ekstremt godt i 2D og 3D på K6 systemer.......de er billige og stabile.
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 18:02 #6
Hej SoulEdge. Pænt af dig at bruge tid på at kommentere mit system. Jeg er godt selv klar over at det måske ikke er helt up-to-date, men Dine konklutioner ken jeg desværre ikke bruge til noget.Mit S3 Virge kort understøtter Overlay, og er aktiveret...
Avatar billede cstern Nybegynder
28. januar 2001 - 18:07 #7
Jeg har et PCTV Rave. Det tager ca 1 sek at tage et snapshot. Så jeg vil foreslå dig at opgradere til den seneste version (det er vist 4.02) fra pinnacles hjemmeside. Bemærk at du sandsynligvis skal hente to opgraderinger, vers. 3.x -> 4.0 og 4.0 -> 4.02.
Så får du også en ny Web-Text-TV
Avatar billede cstern Nybegynder
28. januar 2001 - 18:09 #8
I øvrigt virker PCTV overhovedet ikke hvis overlay ikke fungerer...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 18:16 #9
Tak. Cstern. Jeg har hentet 2 opdateringer fra Deres hjemmeside, indstalleret dem, men uden held. Du siger det ta\'r 1 sek. for Dig, for mig ta\'r det ihvertfald ca. 5-6 sek. inden billedet fryses og gemmes. Underligt...Gemmer Du på HD eller ramen?
Avatar billede general_custer Nybegynder
28. januar 2001 - 18:17 #10
hvad er max opløsningen på et PCTV rave kort
og hvad med billed kvaliteten
Avatar billede cstern Nybegynder
28. januar 2001 - 18:25 #11
Det er på HD. Men det er da muligt at det er fordi din PC er for langsom. Jeg har en 866 MHz maskine, men det fungerede nu også fint, så vidt jeg husker med min 400 MHz. Billedet blinker et par gange, men så vidt jeg kan se er det det første \"blink\" der gælder, så at sige. Jeg tror desværre konklusionen må være at det er din hardware der ikke rigtigt kan klare mosten.
Avatar billede cholm Nybegynder
28. januar 2001 - 21:06 #12
Jeg har nøjagtig samme problem med en 866 MHz, 128 mb ram samt 32 mb grafikkort....så det behøver ikke at være din maskine den er gal med.

Har du forøvrigt også dette problem:

http://www.eksperten.dk/spm/45458

/cholm
Avatar billede gurumaster Nybegynder
28. januar 2001 - 21:34 #13
Tak Cholm, det glæder mig at høre. En af mine venner har en konfiguration nogenlunde mage til min egen og med det samme Pinnacle kort i, og det fungerer perfekt, til trods for at den er langsom, så det har intet med Mhz at gøre...
Avatar billede souledge Nybegynder
28. januar 2001 - 21:42 #14
mmm
det lyder møj mærkeligt...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
30. januar 2001 - 22:16 #15
Problemmet er stadig ikke løst.
Ingen som har et godt forslag???
200 point venter stadig på at skifte ejermand...
Avatar billede gurumaster Nybegynder
06. april 2001 - 21:38 #16
Ærgeligt. Ingen hjælp at hente...