Avatar billede allan.k Nybegynder
11. februar 2004 - 21:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

MSN Messenger og Norton firewall vil ikke sammen.

Hej eksperter.

Jeg har et problem med MSN Messenger og Norton firerwall:

Messenger er sat til  automatisk at logge på når computeren starter. Men det gør den ikke, jeg kan se i processlinien at Messenger startes og at den logger på men logger af lige med det samme igen. Jeg kan også se at Messenger startes som noget af det første og så startes firerwallen bagefter.

Jeg kan godt logge på messenger bagefter, ved at trykke på knappen "log på", men det var jo meningen at det skulle ske automatisk.

Hvis jeg fjerner firerwallen virker det som det skal, men det er ikke lige den løsning jeg vil bruge. :-)

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
11. februar 2004 - 21:20 #1
Problemet ligger i at Norton forhindrer alt i at logge på før firewallen er startet - du skal bruge et program der kan prioritere de ting der starter op, således at du kan vælge rækkefølge. Jeg prøver at se om jeg kan finde det program - kan bare ikke lige huske hvad det hed...
Avatar billede allan.k Nybegynder
11. februar 2004 - 21:30 #2
Ok, jeg venter tålmodigt....
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. februar 2004 - 03:13 #3
har fundet et her (shareware) Startup Control Center
http://www.sureshotsoftware.com/startupcontrol/index.html
men er lige med på en lytter :))
Avatar billede cp1 Nybegynder
12. februar 2004 - 08:21 #4
her er et, X-ecutor , gratis for privat brugere
http://www.xpertdesign.de/english/sw_xecutor_info.htm
Avatar billede allan.k Nybegynder
12. februar 2004 - 22:49 #5
Hej igen.

Jeg har nu prøvet begge programmer, men selv om jeg i programmet laver om på rækkefølgen, sker der det samme når jeg starter computeren op.

Jeg har kigget i Log viewer i min firerwall op der står flere steder:

Details: TCP non-syn/non-ack packet on invalid connection. Packet has been dropped
Source IP address: match.msn.dk(216.178.160.34)
Destination IP address: -5ZT2NFBPQ(129.142.205.25)
TCP Source Port: http(80)
TCP Destination Port: 1053
TCP Message Flags: 0x00000014

Beskeden står lige efter en anden besked om at Messenger prøver at få adgang til nettet, jeg ved ikke om alt det her er nogen hjælp, men jeg er ved at gå i panik.
Avatar billede johnstigers Seniormester
12. februar 2004 - 22:52 #6
Hjælper det ikke at tilføje 129.142.205.25 til din trusted zone?
Avatar billede allan.k Nybegynder
13. februar 2004 - 18:13 #7
Jeg løste selv problemet, men tak for jeres forslag.

Det var en indstilning i Norton firerwall der skulle rettes, jeg fandt den ved at læse lidt vidre i Log viewer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. februar 2004 - 19:48 #8
Det var fint - da jeg har brugt meget tid på at finde en løsning, ville jeg blive taknemmelig hvis du gad skrive nøjagtig hvad du gjorde :)
Avatar billede cp1 Nybegynder
14. februar 2004 - 04:03 #9
ja ,det ku jeg osse godt tænke mig at hvide ?
Avatar billede allan.k Nybegynder
14. februar 2004 - 12:55 #10
Hej igen, forklaring følger:

Jeg startede med at prøve de programmer til at ændre i den rækkefølge som programmerne på min computer starter op i. Det virkede slet ikke, men det var godt jeg huskede at tage backup af registreingsdatabasen. :-)

Så begyndte jeg at læse i Loggen fra min firerwall og fandt et sted hvor der stod:
Details: An instance of "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" is preparing to access the Internet

og lige efter det stod der:
Details: Rule "Block access to secure sites" blocked (loginnet.passport.com(65.54.226.254),https(443))
Outbound TCP connection
Local address,service is (0.0.0.0,1033)
Remote address,service is (loginnet.passport.com(65.54.226.254),https(443))
Process name is "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe"

Jeg kunne så regne ud at når der stod "Block access to secure sites" var det en indstilling i min firerwall der skulle ændres, og da det var gjort virkede det igen.

Fremgangs måden for Norton Internet Security Professional 2004 er:

Åben NIS 2004.
Klik på Status & Settings.
Klik på Personal Firerwall.
I nederste højre hjørne, klik på Configure.
Vælg fanebladet Advanced.
Klik på General..
Rul ned og marker Block Access To Secure Sites, klik på Modify
Vælg fanebladet Action, og truk på Permit.
Klik på OK, og OK igen og OK igen.

Det var det, næste gang computeren starter logger Messenger på af sig selv.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. februar 2004 - 12:59 #11
allan.k> Tak for den yderst detaljerede forklaring - kan se jeg var på sporet d. 12/02-2004 22:52:06 - men ikke helt ;)
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. februar 2004 - 06:12 #12
tak for info ;)