Avatar billede soerenm Nybegynder
11. februar 2004 - 15:09 Der er 2 kommentarer

Mappestruktur på IIS - fra novice

Hej!

Jeg vil prøve at arbejde med asp, og startede med "hello world" klassikeren. Når jeg forsøger at hente siden som jeg bare har lagt i et midlertidigt bibliotek på mit webhotel www.***.dk/asp/default.asp - får jeg følgende fejlmeddelelse i

IE: HTTP 403.1 Forbidden: Execute Access Forbidden
Internet Information Services

You have attempted to execute a CGI, ISAPI, or other executable program from a directory that does not allow programs to be executed.

Mit spørgsmål er derfor: skal der være en særlig biblioteksstruktur som asp siderne skal ligge i, eller kan man kalde en asp side ligegyldigt hvor den ligger henne? Hvis det sidste er tilfældet må deduktionen være at man ikke kan køre asp på mit webhotel (de siger de man kan), eller at fejlen ligger på webserveren?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
11. februar 2004 - 15:31 #1
på iis serveren kan man sætte at man godt må køre scripts og godt må afvikle programmer... prøv at se om ikke det er det....
Avatar billede cpufan Juniormester
22. februar 2004 - 21:15 #2
fejl siger, at du ikke har ret til at afvikle asp.

asp-afvikling er pr "domæne", så dit domæne er åbenbart ikke sat op i iis, til at kunne afvikle asp-sider.
du kan da blot be' dit webhotel om at tilføje denne funktionalitet.