Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 11:39 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

admin. Hvorfor ingen e-mail?

an http://www.eksperten.dk/spm/46206
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 11:43 #1
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 11:47 #2
Og hvornår får vi omformuleret  \"Som spørger har du nu følgende muligheder: \" så det ikke pisker uøvede til partout at acceptere eller afvise NU.  Det sker ret tit.

evt en tredie knap med \"Lad spørgsmålet stå lidt endnu\" der virker præsis som \"Udfør\" knappen.
Avatar billede pstric Nybegynder
28. januar 2001 - 12:48 #3
Jeg kan også forestille mig, at mange nye brugere vil føle sig snydt når de uddeler deres point efter at have fået et enkelt indlæg på et spørgsmål.

Sådan en oplevelse kan måske få nogle til at prøve om de kan oprette en ny bruger i stedet for den der \'blev snydt\', og har de først en gang fundet ud af at det går godt, så kan det være at de begynder at tage mere afslappet på reglerne. Til skade for os alle.
Avatar billede moa Nybegynder
28. januar 2001 - 13:27 #4
Eller hvad med en \"test\"-kategori!, ligesom på usenet, hvor man har specielle newsgroups hvor man kan øve sig uden at chikanere andre eller risikere at blive udråbt til supernar.

Altså en testkategori, hvor man kan uddele point (altså uden at uddele dem) og selv svare, for lige at se hvordan tingene fungere!
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. januar 2001 - 13:47 #5
God ide. Efter et enkelt uheldigt forsøg holder jeg mig fx helt og aldeles fra \"Avanceret\" knappen. Ku være sjov at finde ud af hvad den er til.

Men næppe en løsning. nybegyndere bruger ikke den slags faciliteter. Standarden idag er at \"Det skal være indlysende!\". Så brugervenligt at hvadsomhelst der går galt er programmørens skyld, ikke brugerens.

mvh JakobA
Avatar billede pstric Nybegynder
28. januar 2001 - 13:57 #6
Jeg har også tænkt over sådan en Test kategori. Det skulle være en, hvor det kun var brugeren der havde oprettet spørgsmålet, der kunne se det. Det skulle ikke tælle med i antallet af spørgsmål. Og en del af aktiveringsproceduren - er der forresten sådan en? - skulle være at man fandt kategorien Test - godt guidet, naturligvis - og derinde oprettede et enkelt spørgsmål - med point - og så prøvede at afvise svar, acceptere svar og fordele point mellem sit eget svar og systemets. Det hele skulle kunne overstås på meget kort tid, så måske har jeg allerede fået for meget med.
Avatar billede xdslinfo.dk Nybegynder
29. januar 2001 - 16:42 #7
Måske var det lige så godt med en bedre faq, jeg har nemlig selv lige stået i det problem at jeg ikke var helt klar over hvordan det hele fungerede (det ved pstric og jakoba alt om). Jeg ledte forgæves efter svar på mine problemer men fandt ikke svar. En bedre faq ville have hjulpet i mit tilfælde.
Avatar billede andreas_admin Nybegynder
29. januar 2001 - 16:54 #8
De tre forslag er noteret.
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. januar 2001 - 22:42 #9
Tak
xdslinfo.dk >> Joe. En Faq ville jo være en simpel og effektiv hjælp. Altfor simpel til os at hitte på :-))