Avatar billede ust Nybegynder
10. februar 2004 - 12:11 Der er 4 kommentarer

Hvad er Smart Wizard?

Har kørt XP Pro i et år. For et par dage siden lagde jeg mærke til at der ved opstart popper en "Smart Wizard" op nede i proceslinjen. Den beder også om tilladelse til at gå igennem min firewall...

Hav er "Smart Wizard" og skal jeg bare lade den omgå firewall'en...??
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 13:35 #1
Avatar billede ust Nybegynder
10. februar 2004 - 14:11 #2
Nej vist ikke det. Fandt den lige i "søg", hvor der ved isden af et ikon med en tryllestav og nogle lille stjerner står at den ligger i C:/Windows/System og at det er et program på 1.420 kb som er installeret engang i august (altså ikke indbygget i XP).

Er det evt. noget fra Windows Update...?
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 14:58 #3
H.klik på den-egenskaber og se hvad der står. Nej windows lægger som regel med i en mappe der hedder Wutemp, og installerer derfra. Så hvis du har Wutemp. er den sandsynligvis tom;)
Avatar billede serverservice Praktikant
10. februar 2004 - 20:42 #4
der er sikkert et program du har installeret som søger adgang til internettet-  det lyder som tray wizrárd, men den kan du jo bare afinstallere.
som hovedregel skal du give adgang til så få programmer som muligt - alstå kun dem du har brug for. så blokér den.