Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2004 - 14:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Proceslinjen tilpasning af uønskede elementer

I oversigten proceslinje - tilpas - har jeg indtil flere punkter (Ikoner)der kan tilpasses til inaktiv, vis hele tiden o.s.v, men hvor programmerne forlængst er afinstalleret.
Når jeg søger på programmerne kommer der intet op, så i princippet skulle disse ikoner jo også være fjernet, men er det altså ikke.
Hvordan fjerner jeg disse ikoner?
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2004 - 14:46 #1
Har du lavet et setting "Lås proceslinie" - og kan det være derfor de ikke forsvinder? Se lige efter om den er låst.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2004 - 14:54 #2
Det er den ikke og har aldrig været
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2004 - 14:58 #3
Kan du højreklikke på disse ikoner og vælge Slet?
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2004 - 15:06 #4
Ja, både højre og venstre, det eneste, der reagerer er rullepanelet, hvor jeg kan skifte status til inaktiv o.s.v
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 15:44 #5
Avatar billede das_fizz Nybegynder
09. februar 2004 - 15:52 #6
prøv med et tweak program der passer til dit styresystem
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2004 - 18:41 #7
Undskyld forsinkelsen.

Jeg ønsker ikke at gemme ikonerne, jeg vil have dem SLETTET fra mit system!

Det ene er et uønsket dialup-program - Instant Access - det er fjernet helt ind i reg.databasen, men da jeg har både adsl og fax med modem er risikoen for tårnhøje regninger der måske stadig, selvom mine eksterne maskiner ALTID er slukket, når de ikke bruges (det sparer også lidt på strømmen ;-D).
Det andet er opkaldsstyring, hvilket sikkert er en afart af det først nævnte program.

Jeg har Windows XP home
Avatar billede halifax Nybegynder
09. februar 2004 - 20:58 #8
et er rosværdigt at du har (forsøgt) sletning helt ind i reg.databasen. Men et eller andet sted må de skide ikoner ligge gemt. Har du prøvet med oprydning i din ikoncache?

Eller - prøv med programmer som Adwaware og Spybot, der kan finde og fjerne "snask" fra comp'en. Du kan læse om begge og hente dem fra www.spywarefri.dk

Måske kan det klares ved at køre online spyware-programmet X-Block fra www.spywarefri.dk - et forsøg værd.
Avatar billede magictouch Nybegynder
09. februar 2004 - 21:11 #9
Jeg ønsker ikke at.... at det ikke ser pænt ud, er én ting, men da de kun starter programmer, ville jeg da kigge efter de programmer du nævner.
Avatar billede gribben Nybegynder
09. februar 2004 - 22:12 #10
Jeg har netop kørt www.spywarefri.dk - den fandt et eller andet, men ikke det rigtige.
Dog jeg kan se den har ændret min skrifttypevalg.
Spybot er jeg ikke rigtig tryg ved, da den kommer op med noget, JEG ikke kan overskue skal slettes!
Hvor ligger min ikon-cache? jeg har prøvet med .*icon, der var kun det, der skal være!

Beklager men jeg kan ikke se, at s.... er et uønsket skælsord.
Jeg har ofte lyst til at bruge noget der er meget værre.
Men selvfølgelig nøjes jeg med at sige det foran skærmen og uden mikrofon.

Det korte af det lange er:

Er det jeg spørger om noget jeg skal bekymre mig om/glem det -
eller skal tages rigtigt alvorligt?
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 06:58 #11
Jeg vil formulere det sådan, at der er ikke grund til bekymring over ikonerne, men som jeg nævnte før, så ville jeg tjekke om programmerne er der, det ville bekymre mig!
Avatar billede gribben Nybegynder
10. februar 2004 - 14:28 #12
Det er de ikke,det er tjekket for længe siden.
Avatar billede halifax Nybegynder
10. februar 2004 - 16:31 #13
Du kunne prøve med at ændre ikonstørrelsen, som default er 32. Det vil opdatere filen IconCache.db, hvori alle ikoner er gemt. Med håb om at opdateringen sletter alle ikoner som ikke skal være i din proceslinie. - Gør sådan:

Højreklik et sted på skrivebordet og vælg Egenskaber.
Klik på faneblad Udseende og dernæst på Avanceret.
Under Element vælges Ikon
Størrelse står sikker til 32. Sæt den nu til f.eks 30
(Også skrifttype og størrelse kan angives her. Min er Tahoma i 8 kt.)

Klik så på OK og dernæst på Anvend og OK

Genstart PC. Iconcache.db skulle nu være opdateret til den ny ikonstørrelse.
Se efter om dine uønskede ikoner er forsvundet på gr. af opdateringen. Forhåbentlig  :)  - men har ikke selv prøve metoden.

Bagefter kan du gå samme vej og igen sætte ikonstørrelse til 32.

Hjælper forslaget laver jeg gerne et svar.  :-)
Avatar billede gribben Nybegynder
11. februar 2004 - 14:13 #14
Det hjalp ikke, ikonerne blev bare det mindre.
Men jeg tænker på om ikke der et eller andet sted i selve Windows er et cache lager! Det er helt tydligt for mig, at det er ikoner der bliver installeret/aktiveret sammen med programmerne, men så ikke bliver afinstalleret igen. Det er dog ikke alle programmer, der har placeret et ikon.
Altså noget i retning af temp. filer?
Jeg kunne ikke svare før, da jeg ikke fik en mail qua Ekspertens mailserver åbenbart er nede.
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 17:46 #15
Slå-vis skjulte filer til, og søg  efter iconcache.db - slet/dem. De bliver gendannet ved næste start;)
Avatar billede gribben Nybegynder
11. februar 2004 - 18:19 #16
Det hjalp heller ikke.

Jeg kan godt se, at jeg har et luksusproblem (jeg har råd til det i point), for jeg kan bare slå vis inaktive ikoner fra, så er de ikke synlige - til gengæld har jeg så de ikoner fremme, der normalt er skjult, indtil jeg bruger dem.
Meeen jeg kan godt lide at have kontrol over tingene, og der må være en mening med, at man har lavet det punkt.
I punktet dokumenter kan man slette oversigten, så hvorfor ikke også for tidligere installerede programmer.
Min stædighed fornægter sig ikke ;-)
Avatar billede magictouch Nybegynder
11. februar 2004 - 18:30 #17
Så er vist kun formatering tilbage*S*
De gamle systray iconer er vist en Bug (fejl) fra Microsoft
Avatar billede gribben Nybegynder
11. februar 2004 - 18:47 #18
Til Fizz det løser ikke problemet at bruge tweak, det fjerner også blot det synlige problem, jeg har prøvet det i andre sammenhæng.

Tja, så tror jeg debatten slutter.

I skal have rigtig mange tak for diverse forslag - men desværre er det så nok op til Microsoft at ændre denne bug -
Jeg vil sende point tilbage til mig