Avatar billede tomcar Nybegynder
09. februar 2004 - 11:30 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Installation af W2K uden CD-rom

Hej
Har gl pc, ønsker W2K installeret på den. Men den har ikke en CD-Rom, ikke der virker ihvertfald. Så den kan ikke hverken boote eller læse fr CD.
Har prøvet at kopiere W2K cd på sekundær partition, efter en ntfs partition er oprettet. Ved opstart fra Win98 startdiskette kommer meddelelse: denne funktion kan ikke startes fra DOS.! !
Så hvad gør man så ?? For f-disk kan heller ikke gørew noget ved ntfs partitionen, hverken slette eller formatere.
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 14:00 #1
du skal først have kopieret din w2k cd over på harddisken. har du f.x. ikke en andeen pc på netværk som har forbindelse? så kan du bare share dit cddrev og kopiere filerne over på HD.
Avatar billede tomcar Nybegynder
09. februar 2004 - 14:10 #2
dannyboyd:
Ikke helt med på hvad du mener, jeg har delt hd i 2 partitioner, en Fat32 og en nfts. På FAT32 ligger W2K filerne, men som sagt, jeg får den besked "this operation cannot run in DOS" eller lignende
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 14:17 #3
har du alle installationsfilerne liggende på dit fat32 drev? så kan du bare starte setup.exe herfra i windows og vælge nyinstallation-options sæt hak i "vælg partition". så vælger du bare hvilket drev det skal ligge på under installation
Avatar billede tomcar Nybegynder
09. februar 2004 - 14:26 #4
Ja, men der er bare ikke noget operativsystem på computeren overhovedet, så den kan kun starte op i DOS. Kan jeg ikke komme uden om det ??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 14:33 #5
jo så skal du bruge de 4 installationsdisketter.
d:\bootdisk\makeboot a:    du starter den fra kør hvor d er cdromdrevet. kan muligvis også køres i dos.
Avatar billede tomcar Nybegynder
09. februar 2004 - 14:46 #6
Som kommer hvorfra ? W2K cd ??
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 14:52 #7
ja-nej vent lige lidt, jeg var vist lidt for hurtig der
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2004 - 14:58 #8
I dos skal du skrive:
c:\I386\winnt /s:%SetupFiles%
hvor c:\i386 er drev\mappe hvor dine installationsfiler ligger
Avatar billede tomcar Nybegynder
09. februar 2004 - 15:01 #9
OK - det prøver jeg i aften når jeg får den sat til igen - pt er den pillet ned og står og skammer sig i baggangen.
Så vender jeg tilbage, forhåbentlig med nogle points t uddeling
Mvh tomcar
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2004 - 19:22 #10
Du skal bare finde det bibliotek der hedder i386 og køre filen winnt.exe.
Avatar billede tomcar Nybegynder
20. februar 2004 - 10:04 #11
<Fromsej>
Beklager - virkede ikke. Så jeg overførte en Win98 disk til den sekuindære partition, formaterede den primære og installerede fra dosprompten - og det virker.
Derfor smider jeg selv et svar, men jeg vil gerne gi dig de halve point for din medvirken.
Avatar billede tomcar Nybegynder
20. februar 2004 - 10:07 #12
Ups - for hurtig på tasterne der - det var egentlig dannyboyd jeg mente - undskyld
Avatar billede tomcar Nybegynder
20. februar 2004 - 10:50 #13
anyway lukker alligevel
Avatar billede serverservice Praktikant
20. februar 2004 - 14:20 #14
Nå ok, men hvordan fik du egentlig w2k installeret?
Avatar billede tomcar Nybegynder
20. februar 2004 - 15:01 #15
<dannyboyd>
nej, måtte tage til takke med Win98 - det fungerer til gengæld upåklageligt - faktisk så godt at ældste søn tog maskinen med da han var hjemme en tur...