Avatar billede remmer Nybegynder
27. januar 2001 - 18:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan???

Hejsa

Jeg har en masse adresser skrevet ned i wordpad, jeg vil gerne have alle adresserne ind i en acces database...som en slags kundedatabase.....hvordan gør jeg det???kan det lade sig gøre???
Avatar billede fdata Forsker
27. januar 2001 - 18:47 #1
Gem dem i en .txt fil. Access kan importere filer, hvor felterne er separeret med komma, semikolon, tab osv.
\"Rens\" evt. dine data i Excel (det er lettere at flytte rundt på data i et regneark).

Avatar billede lens Nybegynder
27. januar 2001 - 18:48 #2
hvis du sætter et eller andet tegn , der adskiller hver adresse, kan du importere dem. f.eks et semicolon
Avatar billede lens Nybegynder
27. januar 2001 - 18:50 #3
det svar kom sgu hurtigt :-)
Avatar billede remmer Nybegynder
27. januar 2001 - 18:53 #4
Kan i ikke prøve at komme med et eks. på hvordan jeg skal skrive det??

F.eks.

navn;adresse;postnr;by;att;

kan jeg importere en txt fil der skrevet sådan i acces og kan den finde ud af hvad der skal stå henholdsvis navn adresse osv felterne i databasen

Hvordan importere jeg txt filen ind i acces??
Avatar billede lens Nybegynder
27. januar 2001 - 19:03 #5
det afhænger af, hvordan det skal deles i felter: et semicolon for hver felt.
åben access - tryk ctrl-o og vælg din tekstfil. det burde gøre det.