Avatar billede nielst Nybegynder
09. februar 2004 - 01:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Læs mails på både stationær og bærbar

Hej

Jeg vil gerne kunne læse mine mails både når jeg er ude og bruge min bærbar og når jeg sidder hjemme ved min stationære PC.
Jeg skulle gerne bruge Outlook begge steder.

Jeg henter min mail fra en pop3-konto. Problemet er at jeg jo ikke gider at hente og læse de samme mails både på min bærbar og på den stationære, hver gang jeg bruger henholdsvis den ene og den anden computer. Samtidig skulle jeg gerne have alle mine mails på begge steder.

Nogen der kender til et synkroniserings-værktøj eller en anden brugbar løsning?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 01:16 #1
du kan indstille din outlook, så den gemmer en kopi af de hentede mails på serveren, på den måde vil du kunne se alt din mail både på din stationære og din bærbare maskine
Avatar billede nielst Nybegynder
09. februar 2004 - 01:30 #2
Tak for et hurtigt svar!

Problemet med den løsning er at jeg henter den samme mail ned 2 gange, en til hver computer.
Jeg ønsker en løsning, hvor hver mail kun hentes ned 1 gang, men samtidig er at finde på begge computere. Tænkte på noget med at synkronisere de to outlook.
Fik vist ikke formuleret det klart nok i første omgang.
Nogen der kender til programmer eller andet der kan gøre dette?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 01:38 #3
Du kan ikke overføre mails mellem outlook klienter automatisk. Du kan gøre det ved at bruge pst filer, men det er lidt bøvlet. Når  du nu har en server, hvorfor så ikke anvende den til det den er beregnet til, nemlig at serve klienter. Denne løsning kræver at du henter fra begge klienter, men vil give dug et konsistemt billed.

I virkeligheden kræver den løsning du søger at du anvender IMAP protokollen, men den er lidt båndbredde tung og giver nogle sikkerhedsmæssige problemer, der gør at den ofte ikke anvender direkte over internettet. Du kan gøre det via VPN, man så er vi også oppe i en lidt større løsning
Avatar billede mile Juniormester
19. februar 2004 - 09:34 #4
Kunne du ikke spørge din udbyder om de tilbyder Webmail til din postkonto ?
Avatar billede nielst Nybegynder
21. marts 2004 - 22:34 #5
Bruger det her, det lader til at virke: www.synchpst.com