Avatar billede nmt1363 Nybegynder
08. februar 2004 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problem med intern strømforsyning til bærbar computer!

Hej!
Her i dag da jeg som jeg så ofte har gjort fjernede strømstikket til min bærbare computer, gik den ned i stedet for at gå over til at køre på batteri. Jeg prøvede så at starte den op igen uden strømstik tilsluttet men der kom ingen reaktion. Nu har jeg rodet med det hele dagen, haft batteriet ude osv. men intet har hjulpet... I batterimåleren inde i winXP skriver den at der bliver ladet på batteriet og at der er 94% strøm på... det har den så vist de sidste mange timer.
Håber der er nogen der kan hjælpe...
Avatar billede smikkel Nybegynder
08. februar 2004 - 22:42 #1
Det kunne tyde på at dig Batteri er færdig så der skal et nyt i den
http://www.batterier.dk/
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
09. februar 2004 - 21:40 #2
Ja det var så det jeg frygtede folk ville svare hehe, det koster jo en formue for sådan et batteri desværre...

Men hvis det er batteriet der er dødt, ville det være rart at vide hvorfor det "døde"... Nu ved jeg ikke en dyt om batterier til bærbare da jeg aldrig har haft en før jeg købte denne her, men som udgangspunkt gik jeg ud fra at der gælder de samme regler for batterier til bærbare som der gør for batterier til f.eks. mobiltelefoner... Er det helt ved siden af?
Avatar billede mc.lucifer Praktikant
11. februar 2004 - 20:52 #3
Og ja kald mig bare en flue knepper og en paragraf rytter, Men dette sp'rgsm[l har intet at goere med Tynde clienter, Det er jaevnt traels at faa mail om nye indlaeg i denne kategori, naar spoegsmaalet slet ikke omhandler det man har bedt om,

Jeg er ikke personlig nu, men nu maa folk snart faa det laert, selvfoelgelig kan der vaere ikke it/kyndige personer der ude som ikke ved hvad en tynd client er og jeg kan godt se at det er naerliggende at tro at det er en baerbar men saadanne forholder virkligheden sig ikke

En tynd client er en \Computer\ uden harddisk, uden cdrom osv osv den har ikke andet end en grafik chip, et netkort, og typisk mellem 32 og 64 mb flash ram, hvor der ligger eks win ce eller linux i

Den komunikere saa med en server og for alt leveret af den, baade billede og programmer,

det er en tynd  client kort fortalt,
jeg beklager nmt1363 at jeg spamme dit spoergsmaal men det er begyndt at gaa mig lidt paa, det er dog ikke dig personligt jeg skyder efter, saa jeg haaber ikke du tager det alt for naert

MC
Avatar billede angel82 Nybegynder
11. februar 2004 - 21:54 #4
Som Mc.Lucifer skriver så er der forskel på en tynd klient og en b(l)ærbar.

Men at en bærbar "taber" strøm skyldes (lige som en mobil) at den bliver opladt og opladt men den bliver aldrig afladt, og det vil sige at det "stykke" som aldrig bliver afladt vil den ikke kunne komme til at kunne bruge igen for det vil den se som noget som ikke eksisterer... (Hvis du vil ha det mere uddybet så skriv endeligt her igen)

//Angel82
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
11. februar 2004 - 23:34 #5
[mc.lucifer]
Jeg kan godt forstå din pointe og tager det ikke personligt... Jeg tænkte ikke videre over det da jeg oprettede spørgsmålet da jeg ikke var helt klar over hvad "tynde klienter" dækkede over og ikke kunne finde en kategori der hedder "bærbare"... Tænkte bare, hey, min bærbare er da tynd... ;) Men så blev man da det klogere, lækkert at man kan lære nye ting hele tiden hehe.

[angel82]
Jeg forstår godt hvad du mener, men min bærbare taber ikke strøm... den skriver at den lader på batteriet og at batteriet er ca. 94% opladt (den springer lidt mellem 93% og 96%) men når jeg forsøger at starte op uden den faste el forsyning tilsluttet sker der ikke en dyt... Men det du mener er så at den er for meget tilsluttet den faste elforsyning så batteriet aldrig bliver afladt, eller hvad!? Nu har jeg lige købt den, men ved ikke hvordan den er blevet brugt før da den er købt brugt... Men efter sigende skulle den være rimeligt ny...

En anden ting er at på min oplader er der en volt indstillingsknap hvor jeg kan vælge imellem 15, 16, 18, 19, 20, 22 og 24 volt... til at starte med stod den på 19 volt, men efter batteriet stoppede med at virke læste jeg bag på computeren at den skulle køre på 18,5 volt hvorefter jeg satte den ned til 18 volt... Men det har vel ikke det store med batteriet at gøre da det vel bliver styret inde i computeren!?? På batteriet står der at det skal køre på 14,8 volt...

En sidste ting jeg netop har lagt mærke til... jeg pillede lige batteriet ud mens computeren var tændt (ved ikke om det er tilladt?) og da jeg gjorde det var der en motor/blæser lyd der stoppede og da jeg satte batteriet i igen startede lyden igen! Hvad er det? Batterikøler?
Avatar billede nmt1363 Nybegynder
05. marts 2004 - 22:26 #6
Nå, der var ikke flere interesserede... Jeg lukker...