Avatar billede 187 Nybegynder
08. februar 2004 - 17:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

LAN Aktivitet

Når jeg tænder min computer og klikker på min LAN forbindelse
så modtager den en masse uden at jeg laver nogen på nettet
Nu har den været tændt i 3½ time og jeg har kun browset ½ time, ikke downloadet noget som helst men alligevel siger den
sen LAN Aktivitet:pakker  sendt 22.115 Modtaget 288.380

Hvordan kan ndet være???
Avatar billede 187 Nybegynder
08. februar 2004 - 20:54 #1
ingen der ved det?
Avatar billede 187 Nybegynder
08. februar 2004 - 22:11 #2
øv
Avatar billede bufferzone Praktikant
08. februar 2004 - 23:01 #3
Det kan være mange ting, spy, ad ware trojaner og mange andre ting. Jeg foreslår at du downloader programmet Hijackthis fra www.spywarefri.dk og poster logfiler herinde, så skal forstandige folk nok komme forbi og kikke på den
Avatar billede 187 Nybegynder
09. februar 2004 - 17:37 #4
det har jeg gjordt, det hjalp ikke
Avatar billede freespace Nybegynder
14. februar 2004 - 13:54 #5
Det problem kender jeg godt.

Jeg havde samme problem med min server, men der installerede jeg et program der hedder neteeker hvor du kan se hvilke programmer der bruger din LAN forbindelse.
Her er et link til at hente det:
http://download.com.com/3000-2381-10239368.html?tag=lst-0-1

Det hjalp mig fandt ud af hvad det var(man kan blokere det inde i netpeeker hvis det er).
Avatar billede 187 Nybegynder
10. juli 2004 - 22:54 #6
lukker dette her
Avatar billede bufferzone Praktikant
10. juli 2004 - 23:47 #7
du skal huske at en enkelt hjemmeside der hentes sagtens kan generere 15 til 20 pakker, hver enkelt TCP session, kræver 3-way handshake til DNS serveren plus mindst 1 pakke til navne opslag, derefter 3-way handshake til webserveren pluds mindst 1 pakke og ofte flere pakker til websiden, endelig 2 pakker mindst til terminering.

Du kan ikke bruge tallet til noget, du kan sniffe pakkerne med f.eks. TCPDump og så analysere hvilke pakker derer tale om og dermed se hvad der sker og om derer noget der ikke burde ske, tallet allene er ikke brug bart