Avatar billede cm-spiller Nybegynder
08. februar 2004 - 16:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hjemmenetværk med Windows 2000

Jeg vil bare høre om der ikke er den fjerneste mulighed for at koble en PC med Windows 2000 op på et hjemmenetværk? Den er ikke så stor, så det ville være smart hvis vi kunne bruge de andre computeres harddiske i stedet for den.

De andre computere der er på har Windows XP.
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2004 - 16:41 #1
hmm hvorstår ikke helt spørgsmålet..
alstå vil du have 1 computer med win2000 koblet på et hjemmenetværk hvor de andre computere er win xp ?
Avatar billede bennyn Nybegynder
08. februar 2004 - 16:41 #2
Hej CM-spiller. Det burde ikke være noget problem at koble en windows 2000 på et hjemmenetværk, men prøv at fortælle lidt mere om hvordan de andre maskiner er koblet sammen. Skal de forbindes på det samme fysiske sted ?
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
08. februar 2004 - 16:43 #3
De andre meskiner er koblet sammen via en switch. Computeren med Windows 2000 er også koblet til switchen og den har da også adgang til internettet. Men den siger at man ikke kan sætte Windows 2000 op til netværk.
Avatar billede bennyn Nybegynder
08. februar 2004 - 16:50 #4
Hvornår siger den dette ?. Ved du hvilken version af win2000 du har
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2004 - 16:50 #5
jo det skulle ikke være noget problem..
Har du prøet at tildele de forskellige computer ip adresser ?
Højreklik på netvæksteder og vælg egenskaber > vælg din lan forbindelse > højreklik på lan forbindelsen og vælg egenskaber > vælg internetprotokol (tcp/ip) og tryk egenskaber > så under ip adresser skriver du fx 192.168.0.1 på den ene computer og 192.168.0.2 og sådan gør man ved alle samme altså det sidste tal skal være forskellige..
du trykker bare lige 1 gang på undernetmaske og bruger det tal den forslår..

så kan du fx komme i kontant med den ene computer ved at skrive \\192.168.0.1 i adresse baren..

det er også en foredel hvis du benytter samme arbejdsgruppe.

<\\izemate
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
08. februar 2004 - 17:01 #6
Det vil jeg prøve. Computerne er travlt optaget lige nu, men jeg vender tilbage lige så snart jeg forsøger. Men vi har jo dynamiske IP'er - kan det ikke have nogen indflydelse på internettet hvis vi ændrer i IP-opsætningen?
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2004 - 17:07 #7
cm-spiller.. det er faktisk et godt spørgsmål, har ikke selv erfaring lige på det område.. men du kan jo prøve ad.. du kan jo altid lave det om igen :-D

<\\izemate
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
08. februar 2004 - 17:38 #8
Hvis jeg tildeler den en IP, vil den ikke gå på nettet.
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2004 - 18:37 #9
okay øv :-(
hvad med at du har alle computere på samme arbejdsgruppe..
og dynamisk ip..
så burde du bare kunne skrive \\computernavn i adresse linien..

<\\izemate
Avatar billede cm-spiller Nybegynder
08. februar 2004 - 19:57 #10
Det vil jeg prøve.
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2004 - 20:06 #11
hvis du ikke har en router så skal du bare indstallere IPX protokollen på alle maskiner så vil i kunne se hinadnen på netværket!
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2004 - 20:06 #12