Avatar billede dancni Nybegynder
08. februar 2004 - 10:38 Der er 4 kommentarer

Udtræk af data fra 3½" harddisk

Jeg havde en Dell Latitude bærbar som blev fysisk smadret, men jeg vil gerne udtrække data fra harddisken.

Harddisken er en IBM Travelstar 10GB Model: DJSA-210 5V 500mA fra maj-01

Er der nogen som kender en metode til at få data udtrukket f.eks. installation i stationær computer?
Avatar billede bennyn Nybegynder
08. februar 2004 - 10:43 #1
Tjae, demonter disken

Få dig en 3½ tomme converter eller en USB harddisk boks
Avatar billede bennyn Nybegynder
08. februar 2004 - 10:50 #2
Converteren kan ses her http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=252IDE

USb bokse kan feks være http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=Y-252U

Installationen er sjældent en fordel at trække ud, da hardware fra din bærbare ikke passer med den stationære du ønsker at overføre til.. Generelt kan Ghost klare opgaver som kopiering af partitoner / diske..

Er det for at redde evt data (tekstdokumenter mv) vil du få harddisken op som et ekstra drev i din stationære, og kan derefter kopiere dine data til en anden disk..
(såfremt din disk ikke har taget skade)

Held og lykke med projektet
Avatar billede dancni Nybegynder
09. februar 2004 - 16:36 #3
OK bennyn. Midtdata har bekræftet at min harddisk er kompatibel med deres USB harddisk controller så points er dine
Avatar billede bennyn Nybegynder
09. februar 2004 - 18:19 #4
Okis :O)