Avatar billede valby Nybegynder
07. februar 2004 - 21:10 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

win.xp/win.me

Hej, min bror har købt en computer med xp bundkort, han køre med win.xp.home og han har fået virus, kan han installer win.me på et bundkort med xp ???
da han ikke har en xp cdrom???
Avatar billede arlet Juniormester
08. februar 2004 - 11:12 #1
Vi kan da bare rense han for virus.

følg vejledningen her: www.arlet.dk/faeetvirus.htm
Avatar billede valby Nybegynder
08. februar 2004 - 11:16 #2
Det har han prøvede,han har mistede nogle filer og kan ikke geninstaller da han ikke har win.xp på cdrom
Avatar billede arlet Juniormester
08. februar 2004 - 11:22 #3
Han han godt installer win ME på computeren, men det kræver et cdrom drev, så han skal skaffe sådan et(evt låne et, mens han installer me
Avatar billede valby Nybegynder
08. februar 2004 - 11:35 #4
hej det har han,det er en helt ny computer han har købt med win.xp.home installere, han siger at hans bundkort er et xp bundkort kan han formater win.xp og installer win.me uden problemmer???
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2004 - 11:47 #5
Har han i det mindste ikke fået en Recovery CD med, ellers er det ned i butikken og slå i bordet.
Han kan sagtens installere ME på den, men hvorfor skifte?
Tjek også lige om installationsfilerne til XP ikke skulle ligge på harddisken.
Avatar billede valby Nybegynder
08. februar 2004 - 11:53 #6
Han har ikke fået nogle Recovery CD der var kun win.xp.home installeret på computeren
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2004 - 11:57 #7
Om det er lovligt at sælge en PC på den måde ved jeg ikke, men amoralsk det er det.
Det løser selvfølgelig ikke jeres problem, har i prøvet systemgendannelse?
Avatar billede valby Nybegynder
08. februar 2004 - 12:04 #8
Ja det har han,men uden held, hvis han skal formater sin disk og installer win.me i stedet for win.xp.home, hvilken comando skal han bruge?
er det den samme som i win.me format c:
Avatar billede fromsej Praktikant
08. februar 2004 - 12:08 #9
Nej, desværre er det ikke så enkelt.
Harddisken er stensikkert NTFS formateret, så i skal hele vejen rundt om Fdisk, heldigvis er der en bruger på Eksperten der har lavet en, når han selv skal sige det, god og overskuelig vejledning i brugen af Fdisk. (o;
http://www.eksperten.dk/artikler/122
Avatar billede valby Nybegynder
08. februar 2004 - 12:13 #10
Jeg vil prøve at følge denne vejledning, jeg takker mange gange for hjælpen
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2004 - 11:49 #11
fromsej >> jeg har siddet her i week-enden og bl.a. forsøgt at lave en forståelig vejledning i F-disk. Har lige set din artikel og nu gider jeg ikke benytte min egen, da din er bedre og mere logisk. Må jeg kopiere den samt henvise til den, selvfølgelig med kildeangivelse, og efterfølgende sætte den ind på min tips & tricks side ??
m v h
hc
Avatar billede fromsej Praktikant
10. februar 2004 - 16:20 #12
Catbody>>Selvfølgelig, den er til fri afbenyttelse.
Men kig lige her inden: http://exp.dk/spm/462368