Avatar billede verbatim12 Nybegynder
07. februar 2004 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvad det for filer, og hvordan åbnes de?

jeg har fået nogle filer, de har intet filtypenavn. de hedder ting som "c4 kuvert m rude" "care call stempel" "care call logo" "care call kort" "care call.streamer".

Jeg kan gætte mig til hvad det er, men hvilket program de er lavet i ved jeg ikke. Jeg skl bruge det til at finde farverne i de logoer der må være, og generelt bruge dem til mit eget brevpapir m.m.

Ham der har lavet det fir firmaet er der ikke mere., så der er ikke hjælp at hente der.

jeg skal helst bruge et svar hurtigt, og udlover derfor en del points selvom det sikkert er et let spørgsmål for den rette.

Gert
Avatar billede Jman Praktikant
07. februar 2004 - 16:42 #1
hmm - det lyder som om der er en, der har gemt nogle filer fra Mac, som jo ikke behøver extensions
Prøv at åbne dem med Photoshop - det er højst sandsynligt EPS, Tiff eller jpg
Alternativet er som regel Illustrator-/InDesignfiler

Hvis intet af det virker, så prøv at tage en kopi af filen og omdøb den med extensions på og prøv at åbne dem via phostoshop/illustarator/Indesign igen:
.eps
.tiff
.jpg
.ai
(kan ikke huske indesigns... )
Avatar billede ust Nybegynder
07. februar 2004 - 16:42 #2
På denne side....
http://filext.com/
...kan du finde information om fil-typer og hvordan de håndteres. Bare skriv endelsen (f.eks. pdf, doc, osv.. eller søg alfabetisk)
Avatar billede verbatim12 Nybegynder
07. februar 2004 - 18:39 #3
ust: der er jo netop ingen endelse :-)

superior: jeg har lige været ovre ved min nabo, han er mac gut. han kunne ikke åbne filerne, der er ingen information inde i filen om extension. men han startede med at sige det sammme som dig. han mener dog ikke de kan åbnes på nogen måde. jeg må nok se om jeg kan finde ud af mere om de filer :-( takker for inputtet alligevel. du løste ikke problemet, men havde noget viden jeg ikke havde, så du for pointene alligevel.
Avatar billede hcma Novice
08. februar 2004 - 11:40 #4
kan det være printfiler ??
Avatar billede spe Nybegynder
08. februar 2004 - 21:17 #5
Lån os en af dine filer så kan en af os måske løse det for dig!