Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2004 - 15:00 Der er 10 kommentarer

Højreklik menu langsommere ?

Hmm jeg har skrevet angående et problem med Outlook express ikke fungerer særligt godt.
Tror faktisk det er relateret til et problem som jeg får med IE.

Problemet er simpelt, og virkeligt irriterende. Allerede her efter 1 uges brug (frisk installation af WinXP, med alle updates) begynder IE at være langsom til at vise menuen når man klikker højre museknap.

F.eks. hvis jeg vil have et link i nyt vindue, trykker jeg på linket med h-musknap og så går der 5 sekunder før menuen dukker frem. Dette syntes jeg lyder underligt, og er i længen pisse irriterende.
Det underlige er faktisk at problemet bliver værre og værre. Havde det også før min format og det var det omkring næsten 10 sekunder.

Håber nogen har en idé om hvad det kan være. Jeg har som sagt kun haft denne install af windows med det hele kørende i en uge, og indtil for 1 dag siden kørte den nice. Der var ingen delay på den menu...
Avatar billede b34tz0r Nybegynder
07. februar 2004 - 18:26 #1
har du installeret nogle nye programmer i går ? for så kan det jo måske være det, ellers ved jeg det ikke :(
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2004 - 19:20 #2
ikke nogen programmer jeg kan se giver problemet. Har kigget listen igennem, og skal i morgen til at prøve og gennemgå listen for at se om det er det. Tror det dog ikke, da det er et problem jeg har haft gennem lang tid, bare først nu jeg vil gøre noget ved det ...

Men hvis nogen har idéer om andet er jeg meget interesseret ...
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 14:48 #3
Okay mistænkte på underlig vis Norton Antivirus. Men efter fjernelse af denne vedvarer problemet. Jeg kan sige at hver gang jeg højreklikker i Internet Explorer skyder cpu på 100% indtil menuen vises... underligt!
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2004 - 01:20 #4
Har også haft NAV mistænkt, da jeg fik problemet i starten af jan. 2004, men det ser ud til at problemet er væk hos mig pr. d.d.  Kan måske have noget med VeriSign at gøre (Deres server har været kraftigt belastet p.g.a. brugeres manglende certifikatfornyelse)
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 07:23 #5
Kan du ikke V. klikke for at åbne link?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 07:46 #6
Jo, men hvis jeg f.eks. gerne vil åbne linket i nyt vindue, eller f.eks. have egenskaber for et link.

Måske har det noget med verisign at gøre (har jeg hørt lidt om), men tror kun det kan være en lille del af det. Det er der også hvis jeg f.eks. er offline og browser noget lokalt. Eller i det hele taget lige så snart jeg klikker indenfor explorers vindue.

Men har som sagt fjernet problemet med format og holder strengt øje med hvis det kommer igen ...
Avatar billede magictouch Nybegynder
10. februar 2004 - 07:52 #7
Det kan også skyldes, at du skal slette midlertidige internet filer og cookies, jævnligt;)
Avatar billede hcma Novice
10. februar 2004 - 12:07 #8
tror ikke det har noget at gøre med midlertidige internet files og cookies, da jeg også havde problemet, selv om alle m.i.f.'s og cookies blev og bliver slettet hver gang jeg lukker IE.
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2004 - 13:43 #9
Tror desværre heller ikke problemet er så nemt. Jeg er den type bruger der jævnligt scanner for virus, spam (og derunder) tømmer cache, mifs, cookes ect.
Jeg fik problemet efter 1 uge, og er ikke den person der surfer meget, og burde derfor ikke have urimeligt mange midlertidige internet filer.

Men er måske på sporet af synderen, hvilket jeg rapporter tilbage med senere :D
Avatar billede aalse Nybegynder
09. marts 2014 - 15:27 #10
Halløj.

Har du fundet en løsning på dit problem?

Havde samme problem, men har lige læst og fundet en allertiders løsning, så at når jeg klikke på skrivebordet højreklikker så går det ikke langsomt mere :)

https://downloadcenter.intel.com/confirm.aspx?httpDown=http://downloadmirror.intel.com/17570/eng/Remove_Intel_Menu.reg&lang=eng&Dwnldid=17570

Det er tit intel HD grafik som er problemet