Avatar billede fipsen Nybegynder
07. februar 2004 - 12:58 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Dane Elec RAM til iBook

Jeg har lige modtaget en blok 512Mb ram til en G3, 500 MHz iBook, MEN

kan det passe at blokken er for tyk???

Der er 4xto blokke på hver side af blokken, og det virker som om det yderste lag går imod når jeg prøver at sætte dem i.

SÅ til I andre der bruger samme RAM, har I været udsat for det samme...
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2004 - 16:28 #1
det kan sagtens passe - iBook er meget kræsen mht. ram.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2004 - 16:29 #2
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 02:10 #3
Jo, desværre. Se evt.
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=14870, hvor en af fodnoterne siger:
18. The iBook uses 1.25-inch (30 mm) SO-DIMM for memory expansion. The RAM chips must be 3.3 V, 66 MHz (15 ns).
Eller som det står på ibook-zone.com:
"I just want to note that the iBook 500 has a tighter spec on the size of the modules than do the iBook 300, 366, or 466. The space in the new iBook is even a little tighter than it is in the TiBook."
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 02:16 #4
Avatar billede fipsen Nybegynder
10. februar 2004 - 08:21 #5
Kan jeg være helt sikker på at crucial rammene passer?
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 17:00 #6
De har et meget godt rygte i Mac-kredse på nettet, så det er jeg ret overbevist om. Jeg kender faktisk en der købte en 512-stang til sin iBook sidste år, og der var ingen problemer med den installation. Du kan evt. kontakte dem først.
Avatar billede fipsen Nybegynder
23. februar 2004 - 09:21 #7
john_stigers & egonsock=> hvis I svarer vil jeg gerne dele pointene til jer (5p JS / 25p ES)

Jeg har bestilt hos crucial, efter de har garanteret at RAM'mene passer oghvis ikke så er der 30 dages fuld returret!
Avatar billede egonspock Seniormester
23. februar 2004 - 16:42 #8
Det skulle der ikke være problemer med. Giv lyd om de virker, når du får dem!
Avatar billede fipsen Nybegynder
28. april 2005 - 10:40 #9
gennemgik lige mine spørgsmål og fandt ud af jeg aldrig har acc et svar i dette indlæg... Undskyld og undskyld jeg kom til at kald dig egonsock og ikke -spock. Har sat crucial ram i min iBook - og de virker fremragende.