Avatar billede andersm Nybegynder
07. februar 2004 - 12:49 Der er 13 kommentarer

trådløst internet - alle pc'er virker pånær en toshiba

Jeg har en trådløs forbindelse til internettet på et kontor, alle maskinerne her kører fint på nettet på nær en bærbar toshiba med indbygget wifi. Den finder fint "linksys" forbindelsen og får tildelt en ip i forlængelse af de andre maskiners men kan ikke få forbindelse til internettet. Smider jeg et kabel mellem denne maskine og den trådløse router er den på nettet med det samme. Anybody any ideas?

MVH
Anders
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 14:24 #1
bruger du mac-filtrerign så du har fået sat den således at den ikkke må komme på nttet!

eller prøv at slå IEEE 801.xx godkendelse fra på det trådløse netkort.
Avatar billede lelgaard Nybegynder
07. februar 2004 - 14:24 #2
Det kan være at din DNS opsætning skal rettes til. Når du får tildelt en IP, skulle dit WiFi være i orden, ellers ville du ikke kunne få DHCP tildelt adresse.
Skriv ipconfig /all og se om du har en DNS server.
1. Prøv at pinge default-GW
2. Prøv at pinge 194.239.134.83. TDC DNS-server, men er altid villig til at svare på ping.
3. Prøv at pinge www.sol.dk

Hvis 1 går galt, har du et lokalnet problem. Hvis 2 går galt har du et rutningsproblem til Web. Hvis 3 går galt, har du et DNS problem.

God fornøjelse
Lars
Avatar billede andersm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:46 #3
hej kenp og Lars, sorry måtte lige gå en time...

-> kenp, jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad du mener, det trådløse netkort er indbygget i pc'en, og den finder jo fint selve den wireless forbindelse

-> lars, tak for vejledningen, jeg kan ikke pinge hverken tdc's dns eller sol - jeg forstår ikke helt hvordan komandoen til default-gw skal være? mener du: ping min egen gateway, hvis dette er filfælges så får jeg også her en timeout...

mystisk især fordi jeg jo fint kan se selve forbindelsen, og at denne virker fint, og modtager signalet 100%
Avatar billede andersm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:47 #4
jeg får fint svar ved at pinge den tildelte ip adresse, men det er måske indlysende ???
Avatar billede kenp Novice
07. februar 2004 - 15:55 #5
det burde du også gøre :)

men har du sat nogen form for sikkerhed op i dit trådløse udstyr?
Avatar billede andersm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:57 #6
nej der er helt fri adgang... lidt endnu :)
Avatar billede andersm Nybegynder
07. februar 2004 - 15:58 #7
i statuslinien, kan jeg se på at den regelmæssigt sender et par bytes til serveren men recieved står på 0 og det har den gjort i 3 timer nu :)
Avatar billede kenp Novice
08. februar 2004 - 10:13 #8
mystisk! ved du om der er andre trådløse net i dit område! for så kan de forstyrre dit signal!

Det andet jeg tænkte på, det var om det var samme standart alt dit udstyr køre! altså om det køre 11 mbit eller 54 mbit. (har du prøvet at finde nye og opdateret drivere til din bærbar! samt evt. et program som hørte med til dit andet trådløse udstyr.)
Avatar billede andersm Nybegynder
09. februar 2004 - 08:26 #9
som sagt kan den sagtens finde det trådløse netværk, den kan bare ikke bruge det til at komme på nettet.
Avatar billede kenp Novice
09. februar 2004 - 10:57 #10
jeg er lige lidt blank på hvad som kan være galt! udover hvis i har så mange klienter på at den ikke kan trække flere!
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 02:18 #11
Det skulle ikke være fordi Toshibaen kører 802.11a og de andre 802.11b og g? De er ikke indbyrdes kompatible.
Avatar billede andersm Nybegynder
10. februar 2004 - 08:26 #12
har prøvet det på et andet netværk og her spillede det hele fint... må forsøge at se om netværket er lukket af på en eller anden måde...
Avatar billede andersm Nybegynder
27. maj 2004 - 12:20 #13
lukket