Avatar billede peterpop Praktikant
07. februar 2004 - 10:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Shuttle SB52G2 NIC problem

Hejsa,

Jeg har lige købt en SB52G2 og ville lige høre om andre her også har den model?
Min har tilsyneladende en problem med de to onboard ethernet stik. 100 MBit porten kan ikke autonegotiate og kan dermed ikke bruges til netværks booting (eller hvad?). 1 GBit porten blinker i et fast mønster fra det øjeblik strømkablet bliver sat til den, og fortsætter med at blinke i det samme mønster uanset om der er link eller ej og aktivitet eller ej. Portene virker tilsyneladende godt nok ud over dette.

Har I selv oplevet noget lignende?

PS. Jeg har opdateret BIOSen. Det hjalp ikke.

Peter
Avatar billede x-pro Nybegynder
07. februar 2004 - 12:57 #1
er det realtek der har lavet lan chip, hvis det er så prøv www.realtek.com.tw
Avatar billede hottadpole Nybegynder
07. februar 2004 - 13:34 #2
At den ikke kan autonegotiate betyder at den ikke selv kan stille om mellem 10,100  & 1000 mb samt halv eller fuld duplex. Er du sikker på den ikke kan autonegotiate. Selv mega gamle isa baserede kort kan finde ud af det. At lampen lyser i et fast mønster er ikke noget at bekymre sig om. Hovedsagen er at der er lys i så link er i orden.
Avatar billede peterpop Praktikant
07. februar 2004 - 19:52 #3
Jeg er meget sikker på den ikke kan autonegotiate. Win XP siger at kablet ikke er tilsluttet når jeg sætter auto til. Tvinger jeg en hastighed igennem siger den at kablet er tilsluttet, så der er ikke så meget mere i det. Og driverne til lanet er de nyeste fra Intel selv.

Blinkeriet har heller ikke nogen negativ indvirkning på systemet. Det irriterer mig bare grænseløst, for noget siger mig det er en fejl. (Og så er det pisse irriterende når den står i det samme rum som jeg sover i for det grønne lys kastes op over hele væggen i bedste diskostil :-( )
Avatar billede x-pro Nybegynder
07. februar 2004 - 21:40 #4
hmm gafa tape lol
Avatar billede peterpop Praktikant
09. juli 2005 - 00:21 #5
Lukket...