Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 13:49 Der er 24 kommentarer og
2 løsninger

Kan ikke få kontakt til internettet??

Jeg har netop købt en computer af min arbejdsplads. Jeg har installeret Win XP og pc'en har fundet netkortet (onboard), men jeg kan ikke få kontakt til internettet.
Hvad kan der være galt?? Det irriterer mig grænseløst, så derfor er jeg ikke så fedtet med point. Så lad os bare sige at jeg belønner seriøse bud, og ekstra point til det svar som løser mit problem :-)

Mvh
Cyber_k
Avatar billede peet-49 Novice
06. februar 2004 - 13:52 #1
Gå i enhedshåndtering og fjern netkortet, genstart maskinen. Er det første gang du skal på, går du i kontrolpanel-netværksforbindelser-i venstre side vælger du opret ny forbindelse.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 13:58 #2
Nope - didn't work...
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 14:07 #3
opdater til nyeste driver
Avatar billede bufferzone Praktikant
06. februar 2004 - 14:07 #4
Det kan være et abonnements problem, hvis du f.eks. har en fast IP adresse, og allerede har en maskine på denne, vil du ikke kunne få nr.2 maskine på uden at bruge en nat router. Skriv lidt om hvilken abonnementsform du har, hvor mange maskiner du har på,
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 14:10 #5
Jeg har lige pt. sat en hub på for at kunne se Eksperten på den ene og pille ved den anden. Borset fra det er ikke noget som skulle være til hinder for at det virker, hvilket det faktum at jeg kan for kontakt med en anden maskine uden problemer jo bevidner...
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 14:12 #6
ok - mig stavespasser.
bortset fra det er ikke = Bortset fra det er der ikke...
at jeg kan for = at jeg kan få...
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 14:14 #7
hvis du kun har 1 IP så skal det du fjerne den ene - ellers kommer du ikke på.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 14:20 #8
Det hjælper ikke at fjerne den ene computer.
Avatar billede cpnielsen Nybegynder
06. februar 2004 - 14:22 #9
Har du Stofanet?
Jeg har haft problemer med at komme på internettet via Stofanet, medmindre netkortet sættes til at køre halv duplex...
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 14:23 #10
Nope - Tele2 ADSL.
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 15:07 #11
prøv at fjerne den ene pc og genstart så den maskine du har problemer med.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 15:13 #12
prøv at gå i kommandoprompt og skriv: upconfig /renew
- se om du kan forny din ip, kan du det?
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 15:15 #13
hovsa jeg mente ipconfig /renew
står den til auto ip og auto dns i tcp/ip egenskaber ?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:21 #14
Genstarte - virker ikke.
Ipconfig /renew - hjælper ikke. Og ja, den er sat til auto DNS og TCP/IP.
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 15:23 #15
Hvor mange dynamiske ip adresser har du adgang til?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:23 #16
Ved ipconfig /renew får jeg beskeden "An error occurred while renewing interface local area connection : unable to contact your DHCP server. Request has timed out.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:24 #17
Jeg har kun en fast IP.
Avatar billede cdc Novice
06. februar 2004 - 15:27 #18
kører den vi aen router
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 15:28 #19
Hvad har du af udstyr fra Tele2 ??  Type + Mærke + Model ??
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 15:28 #20
På den maskine som kan gå på nettet tager du en ipconfig /all og paster den herind.
hvis du har een fast ip adresse skal du indstille den faste adresse under tcp/ip egenskaber. du skal altså ikke bruge auto ip.
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:28 #21
Nope ADSL modem, og i dagens anledning en hub.
Avatar billede espersen Novice
06. februar 2004 - 15:41 #22
et ADSL modem husker gerne MAC-adressen, hvorfor du skal slukke det i ca. 10-15 min. inden du sætter den nye til !
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:44 #23
DET VIRKER!!! Jeg skriver fra "ballade" maskinen!! Jeg gjorde som dannyboyd foreslog (en ganske god, logisk og simpel ide) og nu virker lortet. Jeg har aldrig oplevet problemer ved at der skulle være en hub på før, og det gør jeg reelt heller ikke nu, men på begge maskiner får jeg dog en advarsel om at der er konflikter i IP fordelingen. But who cares. Det virker!! Eksperten.dk har endnu engang bevist sit sublime værd. Tak til alle som har hjulpet - I styrer!!
Gider alle der er kommet med et foreslag svare, så vil jeg fordele point.
Endnu engang tak.
Mvh
Cyber_k
Avatar billede serverservice Praktikant
06. februar 2004 - 15:46 #24
ok det var godt . du lyder glad nu?
Avatar billede cyber_k Nybegynder
06. februar 2004 - 15:49 #25
Det kan ikke gøre det - jeg har bakset med det i 2 dage nu...
Avatar billede cyber_k Nybegynder
01. marts 2004 - 15:36 #26
Der er ingen andre som svarer, så nu giver jeg bare bufferzone og dannyboyd pointene.