Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
05. februar 2004 - 14:32 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Active Directory loader langsomt

Jeg har en windows 2000 server med Active Directory.
Dette fungere helt perfekt, men det tager 5-10 min at logge på fra en maskine på netværket.

Hvad er grunden og hvad kan der gøres?

En som har et link til en god guide omkring AD?
Avatar billede Slettet bruger
05. februar 2004 - 14:41 #1
Avatar billede serverservice Praktikant
05. februar 2004 - 14:54 #2
DNS
Du skal sørge for at dine klienter bliver dynamisk opdateret i dns via dhcp.
I dns skal der være forward lookup zone samt reverse lookup. indstil dns til at beholde  a-records. -ok?
Avatar billede mrh Nybegynder
06. februar 2004 - 10:09 #3
Det er ikke et spørgsmål om, at dine klienter er registreret i DNS, hvilket de selvfølgelig bør være.
Det der sikkert er problemet er, at den klient der er lang tid om at logge på, ikke har den DNS server der er ansvarlig for Active Directory som sin primær DNS.
Lad din klient pege på den interne dns og sæt den interne dns op til at bruge en forwarder til din udbyder.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
08. februar 2004 - 15:26 #4
Mine klienter har faste ip-adresser og bruger dns fra Active directory.
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 15:44 #5
-nej de skal opadetere dns via dhcp , som jeg skrev. det har ikke noget med AD at gøre. du kan teste om det virker ved at skrive dns adressen i tcp/ip egenskaber på en klient.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
08. februar 2004 - 15:47 #6
Hvad er ideén i det?

Når de henter DNS fra Active directory burde det da virke.
dhcp skal da bare aflevere de samme oplysninger som jeg manuelt instaster.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:48 #7
Er dine klienters primære DNS adresse serverens IP-adresse?
Hvis ikke så ret det.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
08. februar 2004 - 15:48 #8
De er serveren ip adresse.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:49 #9
Ja, det er lidt dybt vand danny er ude på. Du kan fint benytte faste IP-adresser. Primær DSN skal blot være serverens IP-adresse.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:49 #10
ok er serverens primære DNS adresse serverens IP-adresse?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
08. februar 2004 - 15:50 #11
Det er gjort.. Og har checket at AD står korrekt i DNS
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:50 #12
Figurere serveren i DNS manageren?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
08. februar 2004 - 15:51 #13
Ja det gør den.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:54 #14
ok. Kig i eventloggen på klienten lige efter at du er logget på. Er der gule eller røde events? Hvis ja post dem her. Gør det samme på serveren.
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 15:55 #15
Du må også gerne køre en ipconfig /all på klienten og serveren og poste resultatet her.
Avatar billede mrh Nybegynder
08. februar 2004 - 16:06 #16
Jeg giver schulze ret. Det har intet med DHCP at gøre som danny siger.
Er det kun een klient eller flere klienter der har problemet?
Har du eventuelt prøvet at lave en nslookup til serveren fra klienten for at se om dns kan svare?
Avatar billede serverservice Praktikant
08. februar 2004 - 16:09 #17
- nå , men jeg vidste ikke han brugte faste ipér til klienterne...
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2004 - 16:19 #18
danny:
Kommentar: dj_saw
08/02-2004 15:26:11 Mine klienter har faste ip-adresser og bruger dns fra Active directory.