Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:05 Der er 37 kommentarer og
2 løsninger

Pc'eren fryser i opstart

Hvis man har nu har kørt alt hvad der hedder diagnoseringsværktøjer spybot online scans, vira scans samt bootvis osv.  og endvidere formateret Pc'eren hvorfor fryser den så pludselig i op til et minut i starten hvor den finder ud af at det en Intel 2,6 GHZ processor. Efter det minut så finder den de andre ting og så snøvler den sig afsted.

HVAD ER DER GALT MIN PC'ER

Hvis det kan løses så giver jeg gerne flere point end de 200
HJÆLP
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:09 #1
Køb en Mac :)

Sorry - siger du at du har formatteret og geninstalleret windows ?
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:09 #2
ja
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:11 #3
hmmn - så er det vel en HW fejl ..
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:13 #4
Og windåseversionen er selvfølgelig ehmmn..
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:13 #5
Jeg har haft den i et år og er splinter ny det skete i forgårs og da jeg startede den op så startede problemer og de søvnløse nætter, men hvis man gider at vente 3 minutter på Windows jamen så er den skam okay *ggg*
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:13 #6
XP
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:14 #7
Denne computer -> højreklik på C drev -> vælg egenskaber -> vælg fanebladet funktioner -> vælg undersøg nu ........ om det kan bruges vil vise sig, men er da et forsøg værd.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:15 #8
husk ... der må max gives 200 P for spørgsmål stillet på eksperten.
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:15 #9
ja jeg prøver lige
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:16 #10
det synes jeg nu stadig er for lidt set i forhold til at folk er vågen den halve nat og er villige til at hjælpe
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:16 #11
tjahh - installér igen
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:17 #12
sarge: mer end rigeligt :o)
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:17 #13
jeg har installeret det 3 gange og hver gang har jeg formateret og det er det samme problem
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:17 #14
ja ikke sandt :-)
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:18 #15
det er jo lidt svært at sige hvad der er galt ...
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:19 #16
ja det er jer som er eksperterne, jeg ved bare hvordan man bruger pc'eren ikke hvorfor den fucker sådan op
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:20 #17
aha, jamen så er det jo 1 eller2

dit software - XP versionen - virker den på andre PC'er

hvis ja - hmm så må du jo hardwaret igennem - surt
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:21 #18
du kan også have fået snavs på din PC. Installer hele pakken her, alt er freeware: http://www.eksperten.dk/artikler/144

har du forsøgt som jeg skrev i første kommentar?
Du skal genstarte for at få det kørt!
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:22 #19
softwaren fungere på samtlige pc'ere og jeg kan ikke se hvad der skulle være galt med hardwaren, da den jo godt nok starter op men blot er ufattelig langsom har også scannet ram men det hjalpt ikke
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:22 #20
bob> BIOS ?
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 05:23 #21
jeg genstarter og er tilbage om 3 mike
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:25 #22
bob> det lyder altså ikke lige umiddelbart som spyware ?? Han har geninstalerret 3 gamge
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:33 #23
Spyware på PCen eller ej, alle bør have stort set hele pakken installeret.
Har ikke noget bud på hvad det skyldes, men så må vi jo prøve os lidt frem :o)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:36 #24
sarge har fx kørt div. onlinescans. Disse kan sagtens indeholde spyware. Benyt de onlinescannere du finder på www.spywarefri.dk
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:37 #25
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:41 #26
bob - vågn op - manden har formatteret flere gange - hvis det ikke hjælper er det jo BIOS eller HW, right ?
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:44 #27
godda sleep
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:44 #28
oersted: Har du løsningen, så kan jeg jo roligt gå i seng *SS*
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 05:52 #29
næhh - ikke

jo, ned til officeline i mogen og køb en mac - så er hans sorger ovre

men ellers - kun som sagt - hvis han HAR geninstalleret - hva er der så tilbage at kigge på
BIOS og Hardwaren ??
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:57 #30
Vi ved ikke om der er installeret andre programmer efterfølgende.
Den har tilsyneladende ikke frosset hele tiden, da der jo står: "hvorfor fryser den så pludselig" ... nå men vil til drømmeland.

Et sidste forslag kunne være at ligge en HijackThis log i forum på www.spywarefri.dk, og få dem til at tjekke din PC for evt. snavs.
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
05. februar 2004 - 05:58 #31
Avatar billede tobias28 Praktikant
05. februar 2004 - 07:00 #32
der er helt klart noget der hænger den, og jeg ville systematisk prøve at afmontere forskelligt Hardware og se om det hjælper....

det kan indebære

1) tage en af ramklodserne op (hvis du har flere....eller prøv at sætte nye i hvis du har andre)
2) holde øje med om nogle af dine drev (HD eller cd-rom) ikke virker når din pc er startet op....det kan jo være computeren står og prøver at finde den/dem
3) En tredje ting kan være, at du måske har sat den til at lave ramoptælling i opstarten fra bios'en....hvis du ved at du ikke har gjort det er det ok, men ellers prøv at led efter noget der måske hedder "quick boot" eller noget i den stil.....(det kan faktisk tage rimelig lang tid at tælle rammene op hvis man har mange.....)

mvh. Tobias

Ps. kan du se, hvad computeren laver imens den ar arbejder? Eller ser du bare et logo af en slags?
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 14:50 #33
sorry at jgg ikke kom igen men det tog en time at gøre det som du sagde, men en MAC vil jeg ikke købe

JEg har også¨på fornemmelse at det er BIOS eller noget HARDWARE, men ved ikke hvorfor det skulle ske da der ikke er blevet installeret noget den aften hvor jeg slukkede og dagen efter hvor den frøs

Til tobias28

men den skal ikke lede efter noget hardware. Det den starter med er at finde 2,6 GZH og derefter lang pause os så ide drivere og RAM, og så fremdeles , jeg kan ikke se hvad den laver men efter at den finde ide drives så går den videre som normalt men er dog en smule langsom, men når den så er i Windows XP så fungerer den optimalt

men vil prøve senere idag at fjerne noget RAM
Avatar billede oersted Novice
05. februar 2004 - 14:52 #34
det med mac'en var nu bare en dårlig spøg, sorry.
Det med RAM'en lyder meget fornuftigt
Avatar billede sarge Nybegynder
05. februar 2004 - 15:01 #35
jeg vil prøve det så snart jeg får tid senere idag
Avatar billede sarge Nybegynder
06. februar 2004 - 15:21 #36
Det har ikke hjulpet
Avatar billede sarge Nybegynder
06. februar 2004 - 19:28 #37
Jeg blev sur da ingenting hjalp så sparkede jeg til min pc'er og herefter har den fungeret, men tak for de gode råd
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
07. februar 2004 - 01:50 #38
Mange tak for point, men du har jo selv fortjent at få dem for dit flotte spark *G*
Avatar billede fromsej Praktikant
07. februar 2004 - 10:09 #39
Husk at sætte et kryds med en tuschpen, der hvor du sparkede, så du kan finde det igen.*S*