Avatar billede jonasjubii Nybegynder
04. februar 2004 - 23:52 Der er 25 kommentarer

Hvad er der lige galt med min brænder

Jeg ville lige prøve at brænde en cd, men den kommer med denne fejl (har taget et screenshot) http://www.sh-design.dk/jonas.jpg

Alle IDE kabler sidder ordenligt i...
Avatar billede c-holst Novice
04. februar 2004 - 23:59 #1
du kan jo prøve at sætte hastigheden ned.

Er det et enestående tilfælde eller generelt

Eller måske gensinstallere din brænder og dit brænderprogram. slet programmet i tilføj... og brænderen i enhedshåndteringen genstart og installer på ny.

hvad din fejl betyder ved jeg ikke noget om,
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. februar 2004 - 00:00 #2
Ville hellere ha' set fejlrapporten, som Nero tilbyder at gemme eller printe.
Men én ting som kunne være galt er, at du brunder hurtigere end dine diske kan klare.
Prøv at sætte hastigheden ned til 24x !

Jumpersetings ?
Sidder brænderen på samme IDE som din primære HD, så prøv at flytte den over på den anden IDE.
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 00:01 #3
Min Harddisk køre SATA...
Avatar billede c-holst Novice
05. februar 2004 - 00:01 #4
min system brænder faktisk også lige hurtigt ved 16 som ved 32X,

havde ikke lige tænkt på jumpersettings.
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 00:15 #5
Hvordan tjekker man jumpersettings??????????????????
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. februar 2004 - 01:02 #6
Jumperne er de små flytbare dimser som du ka finde på bargsiden af dine drev.
Din HD bør som standard sidde på IDE-0 (IDE-1) på nogle bundkort og være jumpet som master. Din brænder bør sidde på en anden IDE end din primære HD,- gerne som master.

Fortæl evt. lidt om, hvordan din maskine er sat op :)
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 06:10 #7
Hmm, når jeg vil brænde og høre winamp samtidig får jeg fejl. Det kan godt være det bare er min (bambus)maskine, men har du prøvet uden at høre musik samtidigt? :)
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 06:36 #8
Min brænder køre som MASTER, og nu har jeg lige sat den som SLAVE, og den komme med den samme fejl som kan ses her. http://www.sh-design.dk/jonas.jpg

Jeg ved ikke om det er derfor, men både brænder og DVD-drev køre på samme IDE kabel....
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 06:44 #9
Hvad er der galt??????????????????????
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 06:48 #10
hmm, hvis du vil kopiere fra dvd drev til brænder drev, bør de ikke sidde på samme kabel.

I det hele taget anbefaler man normalt:
ide0
Master HD
Slave CD

ide1
Master HD2
Slave CD2
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. februar 2004 - 06:49 #11
De to drev skal ikke køre på samme IDE. Sæt DVD-drevet som slave på samme IDE som din HD, og brænderen som master på den anden.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. februar 2004 - 06:50 #12
Morn' popsy ;o)
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 06:50 #13
Okay.... Min Harddisk køre via SATA...

Det vil så bare sige at jeg skal tage 2 IDE stik, og bruge et IDE stik til hver drev????????
Avatar billede victor-1 Nybegynder
05. februar 2004 - 06:52 #14
Shit - skal ud af døren nu - vender tilbage senere på dagen!
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 06:54 #15
morn victor :)

Ja, dine 2 cd drev har bedst af at bruge hver sin ide kanal, hvis de skal bruges sammen til at brænde med.
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 06:55 #16
Okay.... Min Harddisk køre via SATA...

Det vil så bare sige at jeg skal tage 2 IDE stik, og bruge et IDE stik til hver drev????????

Er det lige meget om MASTER (Brænderen) sidder i IDE0 eller IDE1???????????
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 06:55 #17
ja, det er ligegodt
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 08:21 #18
OK.... Min harddisk køre jo bare via SATA, skal jeg så bare sidder jumperen på min Brænder til Master og sidder jumperen på mit DVD-Drev til Slave.

Virker det så?????
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 08:33 #19
???????????????????????????????????????????
Avatar billede popsy Novice
05. februar 2004 - 11:05 #20
der er da ingen der kan fortælle dig om det virker, og gider du godt stoppe det omfattende brug af ?tegn? :)

Det her er hjælp til selvhjælp, ingen af os kan fysysk lave din maskine for dig, det skal du jo gøre selv :) Prøv det nu, og fortæl os om det funker!

Og endnu engang, de skal på hvert sit kabel, ikke på samme.
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
05. februar 2004 - 11:36 #21
ok
Avatar billede jonasjubii Nybegynder
06. februar 2004 - 08:16 #22
Nu virker det.....
Avatar billede victor-1 Nybegynder
06. februar 2004 - 18:27 #23
Det var jo godt ;o)
Skal man smide et svar, eller kunne du ikke bruge min hjælp ?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
23. februar 2004 - 18:40 #24
Prøver ;o)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
07. marts 2004 - 02:22 #25
Du bør lukke her, da dit problem er løst.
Hvis du ikke vil acceptere MIT svar er det ok, men så skal du bede en anden lægge et svar eller lægge et selv eller evt. begge dele.
Derefter skal du markere brugerne nederst til venstre som du ønsker skal ha' point og til sidst klikke på Accepter.
Se evt. her - http://www.ebruger.dk/faq/#behandling_af_svar