Avatar billede penny-packer Nybegynder
04. februar 2004 - 18:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

php problem

hey har et lille spørgsmål til denne kode:

$result = @mysql_query("SELECT ID, title, sticky FROM $table ORDER BY date DESC", $db);

hvordan kan man lave det sådan at den kun viser indhold fra  catid 5
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 18:12 #1
SELECT ID, title, sticky FROM $table WHERE catid ='5' ORDER BY date DESC
Avatar billede penny-packer Nybegynder
04. februar 2004 - 18:15 #2
ok det virker rigtig mange tak for hjælpen, smider du et svar?
Avatar billede fangel Nybegynder
04. februar 2004 - 18:19 #3
du bør oprette spørgsmål med en titel der giver menning...

"php" - ja selvfølgelig, ellers ville det ikke være i PHP kat.
"problem" - ja, hvis du ikke havde et problem, hvorfor så spørge om hjælp?

Istedet havde fx "Kun valg af rækker i mysql database hvor catid=5" giver langt mere mening, og folk kunne så her vudere om de kunne hjælpe eller ej...

på forhånd tak

Morten
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 18:23 #4
dea_pg >> når man ikke har noget klogt at sige, bør man holde kæft..
fatter du det :-?

på forhånd tak

codebase
Avatar billede fangel Nybegynder
04. februar 2004 - 18:30 #5
citat taget fra /opretspm.phtml
--
Vigtigt:
    * Brug titlen til at beskrive hvad du ønsker hjælp til.
      Eksperterne udvælger de spørgsmål de kan og vil svare på ud fra titlen, så er den ikke beskrevet godt nok, ser de ikke dit spørgsmål.
---

så det er faktisk klogt, da det er en del af E's regler ! (retningslinier) - der står også at man skal tale pænt og ikke nedladende...

Morten
Avatar billede codebase Praktikant
04. februar 2004 - 18:31 #6
dea_pg >> hold nu op! (fjols)
Avatar billede pyroman Nybegynder
04. februar 2004 - 19:07 #7
codebase >

dea_pg's kommentar skulle ikke forstås som en kritik af penny_packer's spørgsmål, blot et godt råd om hvordan han kan udforme sit spørgsmål bedre næste gang, sådan at flere får lyst til at svare ham...

Desuden skrev dea_pg vel heller ikke kommentaren til dig - så du kan jo heller ikke tillade dig at svare på så afvisende, provokerende og nedsættende måde?
Overvej om de ord du selv skriver ikke passer bedst på dig selv!!

penny-packer >

Det kan selvfølgeligt være kedeligt at gå fuldt og fast op i reglerne, men der er en grund til at de er der!!

Jeg ved at dea_pg har hjulpet utroligt mange herinde på eksperten, og hvis han stadig skal have lyst til at fortsætte med det kræver det at man fx stiller sit spørgsmål, så det er nemt for dem der skal svare på det at tyde og forstå det. Dvs at spørgsmålet skal være klart og overskueligt - heri indgår også titlen...

Håber i begge har forstået ideen med eksperten...

Venlig hilsen
Filip - (ikke co-admin eller noget - bare kritisk bruger)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2004 - 06:31 #8
codebase - klap nu hesten. Alle brugere på E har en forpligtelse til at hjælpe andre til bedre forståelse af systemet og man bliver jo flere gange mindet om at gode overskrifter er noget der er velset.

Jeg skriver forpligtelse fordi eksperten ikke overlever hvis ikke alle brugere tager et ansvar for at lære hinanden korrekt brug af systemet. Co-admins kan ikke holde styr på 60.000+ brugere.

jeg hverken har tid eller lyst til at skrive den her slags pladder hvor jeg igen  at:

Hvis verden var perfekt og alle nu gjorde som vejledningerne foreskriver og hjalp hinanden til bedre forståelse - så ville det være dejligt og jeg var fri for at bruge tid på igen igen at skulle ind og påpege ting. Det eneste dea_pg gør er jo i virkeligheden stadigt bare at hjælpe og det eneste jeg gør er at skumle lidt over at folk igen kan diskutere noget så simpelt.

/Nikolaj (og jo jeg er co-admin)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. februar 2004 - 06:33 #9
Hov der sneg sig vidst en linien ind jeg ellers havde pillet ud.... Altså den i midten: "jeg hverken har tid eller lyst til at skrive den her slags pladder hvor jeg igen  at:".

Tog den ud for ikke at virke alt for fornærmet, men så fik i da alligevel et indblik i min aktuelle ophidselse ;-)