Avatar billede m_s_nico Nybegynder
04. februar 2004 - 16:38 Der er 2 kommentarer

Fejl ved opstart

Er ikke helt sikker på hvor jeg skal stille dette spørgsmål, men nu bliver det altså her.

Min sambo kom hjem fra skiferie i går og ville tilslutte mit lånte kamera til min computer. Derefter fik den blackout, og jeg kom hjem til en computer der under opstarten (lige efter detection af pri & sec master og slave) kommer med beskeden:

Primary IDE channel no 80 conductor cable installed.

Herefter kommer de sædvanlige options med Safe Mode og så videre, men uanset valget ender jeg med en blå skærm der starter med teksten:

UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

og en masse ubrueligt "hjælp" fra Microsoft

OS er WinXP

Nogen der har bare en vag anelse om hvad der kan være sket og hvad der kan gøres for at redde skidtet, for jeg har gennemgået alle forbindelser og alt virker normalt.
Avatar billede j-jensen Nybegynder
07. februar 2004 - 19:53 #1
Du skal have et nyt ide kable som ikke er så støj følsomt.
se http://www.pcguide.com/ref/hdd/if/ide/confCable80-c.html
Har lige haft samme problom og det er nu løst
Avatar billede m_s_nico Nybegynder
09. februar 2004 - 07:48 #2
Tusind tak