Avatar billede itastu Nybegynder
04. februar 2004 - 16:23 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Finans CE versus Summa summarum

hejsa..

Jeg er ude i og skulle finde et passende økonomiprogram, til en enmands-virksomhed.
Da det er en enmands-virksomhed, skal det ikke være et så stort og omfattende et program, som eks. vis C5 / C5 light.
Jeg har set mig godt omkring, og er nået ned på 2 forskellige, nemlig "Finans CE" fra www.holmberg-hansen.dk og "SummaSummarum" fra www.summarum.dk
jeg finder en masse her på sitet, der styrker troen på summasummarum,men ikke rigtig noget på Finans CE.
Mit spørgsmål er kort sagt:
Hvilken af de to nævnte, går jeg ikke helt galt i byen med?
taget i betragtning, at det med regnskabsførelse, ikke ligger i den øvre klasse ;-)
Avatar billede fcs Novice
04. februar 2004 - 16:26 #1
Jeg kan ikke kommentere på de to aktuelle programmer, da jeg ikke kender dem, men jeg benytter andre programmer lavet af Steen Hjelmstrand (Stone, som har lavet Summasumarum) og de er af høj kvalitet. Om dette gør sig gældende for Summa ved jeg ikke, men mine erfaringer med hans programmer (og de erfaringer jeg har hørt fra andre) er positive. Bare lige en lille kommentar ;o)

Hygge

FCS
Avatar billede freeman Nybegynder
04. februar 2004 - 16:29 #2
Jeg bruger selv Summa, og selvom jeg ikke har meget forstand på generelle bogføringsregler, så kan jeg selve finde ud af programmet og få det til at fungere som jeg vil.

Jeg køre pt. en prøveversion m. 500 posteringer.. Få en lille virksomhed som min er det meget.. Så det eneste jeg har valgt at købe er en manual til 75kr, hvilket var et godt købt, da der er nogle godt tips & triks..

Men jeg holder på Summa, uden at kende det andet program du nævner :)
Avatar billede freeman Nybegynder
04. februar 2004 - 16:32 #3
Rent grafisk er Summa også meget pæn og overskuelig.. Jeg har lige set på Finans's screenshot, og det ser noget klodset ud, i forhold til Summa's gode Windows ligende brugerflade...
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:43 #4
Ellers er der også onlinebaserede versioner fra www.revilution.dk og www.e-economic.dk. Prøv e-econmic's demo. Det har en pænt design og det er nemt at finde rundt i...
Avatar billede freeman Nybegynder
04. februar 2004 - 17:28 #5
nse> mon ikke linket er http://www.e-conomic.dk ;)
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 17:31 #6
Jo da, undskyld :)
Avatar billede freeman Nybegynder
29. december 2004 - 10:59 #7
Takker - er du ved at lave nytårsoprydning i åbne spørgsmål ?? ;o)
Avatar billede itastu Nybegynder
30. december 2004 - 14:29 #8
freeman> *GG* æææh *busted*, bedre sent end aldrig ik´? jeg tror der ligger et nytårsfortsæt mere der!!! ;-)
Avatar billede halvdan Nybegynder
07. oktober 2005 - 14:34 #9
Jeg har prøvd Summarum et stykke tid og set lidt på Finans CE.
Finans CE virker mer oversigtlig og nemmere i brug.
Men jeg er ikke sikker. Summarum gir ikke mulighed for endring efter bogføring, det ved jeg Finans CE gør. De har også et godt tilbud nu.
Men SummaSummarum gir måske bedre service?