Avatar billede cybermaster Nybegynder
04. februar 2004 - 16:01 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

webshop med dankort betaling

hejsa alle sammen

Jeg skal bruge en webshop til salg af tøj, smykker og tasker.

Jeg har leget lidt med denne løsning osCommerce og syndes at den passer ganske godt til det jeg skal bruge, men jeg skal kunne modtage visa/dankort på sitet.

Jeg har kigget på betaling.dk og set:
"Hvis din forretning selv udvikler sit software og hermed ikke benytter software fra en certificeret leverandør, betales en certificeringsafgift på 15.000 kr."

Jeg forstiller mig ikke umidelbart at osCommerce dankort betalingsmudel er certificeret.

Det webhotel jeg er på p.t. har ikks SSL (cliche.dk)

Hvad forslår i, er den Nemmeste og Billigste løsning?
Er der et sted der kan tilbyde en færedig løsning, behøver ikke være osCommerce, men gerne et andet system, der kan mere eller mindre det samme.

På Forhånd tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 16:12 #1
Kig ind på www.freepay.dk eller www.dandomain.dk og tjek hvad det koster igennem dem.
Avatar billede googolplex Novice
04. februar 2004 - 16:15 #2
Du kan vel bare bruge en gateway som:

http://pay.freeway.dk/
http://www.dibs.dk/
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:27 #3
Betaling.dk uddyber ikke emnet godt nok.
Hvis du bruger en betalingsløsning som Freepay, Dibs, Wannafind osv., så koster det 250kr i oprettelse. Det er der vigtigt i denne sammenhæng er, hvor betalingside eksekveres fra. I dette tilfælde er det på Freepay's, Dibs's eller Wannafinds server, som er godkendt.
Hvis du vil have godkendt din egen betalingsserver, som er baseret på fx. Cashcow eller lign. så koster det 1250kr i oprettelse.
Hvis du selv udvikler det hele, så koster det 15000kr.

Personligt ville jeg nok vælge Wannafinds løsning, da det er den billigste. Dibs er til store internetbutikker, der ofte skal bruge flere funktioner.
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:28 #4
Det er ligegyldig om du har Cliche. Alle krypterede betalingssider kommer fra udbydderen af betalingsløsningen..
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:32 #5
Det er forholdsvis let at implementerer, da det er ren HTML. Så hvis du har lidt forstand på det, og følger vejledningen fra forhandleren skulle det ikke være noget problem..
Du kan læse Wannafinds vejledning her, så du kan danne dig et indtryk.
http://www.wannafind.dk/produkter/betalingssystem-faq.asp?do=teknik
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 16:51 #6
Du kan også oprette en shop hos Dandomain.dk, shoppen koster 199kr i oprettelse og 299kr/md., så kan du få en betalingsløsning for 99kr ekstra om måneden.
Avatar billede googolplex Novice
04. februar 2004 - 16:54 #7
www.scannet.dk har også en løsning.
Avatar billede cybermaster Nybegynder
04. februar 2004 - 17:12 #8
googolplex -> Der er mange der har en løsing, men noget info omkring dine erfaringer...

nse -> Kanont godt, kigger nærmere på det du skriver og vender tilbage.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 17:15 #9
Det der er besværligt er at blive godkendt hos PBS, hvor du køber løsningen er mindre vigtigt. De tilbyder nogenlunde det samme de fleste steder.

Freepay har jeg selv erfaring med, da vi først fik merchant nummeret fra PBS var det meget simpelt.
Avatar billede nse Nybegynder
04. februar 2004 - 17:33 #10
Ja, PBS stiller mange krav, som skal opfyldes. Der hvor mange står af er, at man skal godkendes gennem revisor, det koster jo også lidt ekstra..
Avatar billede cybermaster Nybegynder
05. februar 2004 - 10:58 #11
nse, på hvilken måde skal man godkendes af en revisor (p.s. har et firma og en revisor)
Avatar billede nse Nybegynder
05. februar 2004 - 12:54 #12
Jeg kan ikke finde det længere. Jeg ved ikke, om de har lavet det om, eller mig der tager fejl, men var ellers overbevist om, at det var procedure engang..
Jeg kan kun finde følgende minimumsbetingelser:
Virksomheden/forretningen samt salgsstedet skal være registreret i Danmark.
Virksomheden/forretningen samt salgsstedet skal have kontoforbindelse i et dansk pengeinstitut.
Virksomheden/forretningen samt salgsstedet skal på anfordring dokumentere tegningsregler.
Virksomheden/forretningen, salgsstedet, ejerkreds og ledelse må ikke være registreret i RKI Kreditinformation A/S.
Fra http://www.betaling.dk/forret/priser.htm

Så jeg har enten taget fejl, ellers er proceduren lavet om, jeg tror dog, at det er mig der har taget fejl..:)
Avatar billede cybermaster Nybegynder
05. februar 2004 - 13:53 #13
Jeg siger tak for hjælpen, jeg er blevet meget klogerer ;-)
Avatar billede allen135 Nybegynder
07. februar 2004 - 04:06 #14