Avatar billede vipervision Nybegynder
04. februar 2004 - 15:39 Der er 22 kommentarer og
2 løsninger

Internetforbindelse kommer og går

Har 2 faste IP-adresser (45 mbit), og har Nørrebro IT-laug som udbyder. Jeg har følgende opsætning: Fra stik i væg til switch, fra switch 1) til MAC G4 server 2) til router, fra router til 2 stk computere med XP (DHCP).

Problem: Mister konstant kontakt til internettet. Kan åbne den ene computer, være på nettet i f.eks 2 min, og mister så forbindelsen. Genstarter computeren, virker stadig ikke. Genstarter 2 timer senere, virker igen o.s.v. Dette sker både med DHCP og når maskinerne kører direkte med den faste IP. For serverens vedkommende, så har jeg også her både haft forbindelse og mistet den igen. Jeg har prøvet at skifte switch, og har opså prøvet at køre uden router (Fast IP på de 2 PC'ere), men problemet er det samme. Fastcom som står for det tekniske, siger at deres switch virker ok, og at de kan se at netværket på til min lejlighed er i orden.

Sidste udvikling i sagen er fra i går aftes, hvor jeg efter at have rodet med mine TCP indtillinger pludeslig var på. Jeg var på internettet i ca 15-20 min (længere end normalt) og slukkede så for at gå i seng. I morges åbnede jeg så min maskine igen, og nu havde jeg igen mistet alt kontakt til internettet (Jeg har heletiden haft kontakt mellem de 3 maskiner indbyrdes). Dette skete UDEN at jeg havde rørt ved noget. Pingede så min gateway uden held. Startede den anden PC op, og her var der forbindelse????

Jeg er MEGET desperat for at finde et svar på dette spørgsmål

Med venlig hilsen

Michael
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 17:36 #1
Du har vel ikke en firewall på :) for det kunne tyde på at din firewall blokere for at den fornyer ip-adressen.
Avatar billede Slettet bruger
04. februar 2004 - 18:23 #2
Jeg har omtrent samme problem - så jeg lytter lige med. Det er virkelig underligt.
Avatar billede vipervision Nybegynder
04. februar 2004 - 19:32 #3
til pacr00n

Er du også på Firkantnet???

MVH

Michael
Avatar billede kenp Novice
04. februar 2004 - 21:47 #4
kan du ikke lgie svare på om du har en firewall aktiveret!
Avatar billede vipervision Nybegynder
04. februar 2004 - 23:15 #5
Der er ikke nogen firewall aktiveret, dette gælder også XP's

Jeg har nu også fået det råd kun at benytte den ene faste IP jeg har og så placere routeren først, herefter de 2 pc'ere og serveren. Han mente at en router på samme switch som en server som køre med en anden fast IP kunne skabe problemer.
Avatar billede kenp Novice
05. februar 2004 - 08:28 #6
ja men det burde ikke skabe problemer! m.m. at din server lyttede på alle ip-adresser! men nogle routere tillader at du kan køre med flere faste offentlige ip-adresser bag en router (samtidig med et lan-netværk)
Avatar billede vipervision Nybegynder
06. februar 2004 - 10:04 #7
STADIG PROBLEMER.....

Jeg har nu fjernet serveren for lige som at koncentrerer mig om BARE at få de to andre maskiner op!! jeg har nu opgraderet begge maskiner med service pack 1 og nyeste Explorer opdatering. Herudover har jeg opdateret routeren´(DI-604) til nyeste fermware (3.03). Det virker dog stadig ikke, da forbindelsen igen og igen forsvinder. Dette sker både mens jeg er på nettet, og "inden" således at forbindelsen er væk når jeg starter min browser. Nogen gange hjælper det hvis jeg dobbeltklikker på "interforbindelses ikonen", andre gange hjælper det at gå ind i routeren og ud igen!!!???

Jeg er snart ved at løbe tør for idéer, hvilket er meget slemt når man har 45 Mbit som venter derude!!!!
Avatar billede egonspock Seniormester
09. februar 2004 - 23:05 #8
Hvad sker der hvis du fjerner PC'erne og kun lader G4'en være på? Det lyder som om at du må se at få isoleret problemet ved at fjerne alt og sætte en ting til ad gangen. Det tager selvfølgelig tid, men Ting Tager Tid.
Avatar billede vipervision Nybegynder
10. februar 2004 - 00:06 #9
Det er prøvet med G4'eren kunne ikke komme på....

Vha min logfil fra routeren (som jeg har skiftet) kan jeg se følgende:

Unreconized attempt bloked from 217.46.219.25:3266 to TCP port 1433

Senere hvor jeg atter mistede forbindelse kunne jeg se følgende:

Unreconized attempt bloked from 68.252.242.206:3354 to TCP port 3127
Unreconized attempt bloked from 24.42.152.39:3738 to TCP port 3127
Unreconized attempt bloked from 68.86.216.238:1909 to TCP port 1433
Unreconized attempt bloked from 129.33.182.175:55532 to TCP port 33446

????? Er det routeren i kælderen som blocker mig???
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 02:00 #10
Begynd med at tage alt fra indgangen til indernettet fra. Dernæst sæt et simpelt netværk op der hvor signalet første gang kommer ind i huset, om det så er i kælderen, så må det være der. Vær sikker på at adgangen virker der inden du går til næste netværksobjekt. Sæt så den næste ting på netværket osv. skriv alle mulige kombinationer ned og se om der er noget som helst der virker og kryds af hver gang du har prøvet en af dem. Det burde give dig tilstrækkeligt med informationer til at identificere hvor problemet er.
Avatar billede vipervision Nybegynder
10. februar 2004 - 13:01 #11
tak for det fine svar, men jeg har ikke adgang til de installationer som er i kælderen. Vi er en del af nørrebro it laug, og fastcom står for fobindelsen
Avatar billede egonspock Seniormester
10. februar 2004 - 16:53 #12
Har du prøvet at sætte en af dine maskiner direkte til stikket i væggen, dvs. udenom switchen? Så kan du da finde ud af om det er dit interne netværk, evt. switchen, det er galt med, eller om det er noget der stammer udenfor, dvs. i kælderen.
Avatar billede vipervision Nybegynder
11. februar 2004 - 12:59 #13
Jeg kører i øjeblikket uden switch, dvs direkte i routeren. Jeg mangler dog at prøve at sætte en af maskinerne direkte i væggen uden router...det vil jeg prøve, tak
Avatar billede rechain Nybegynder
14. februar 2004 - 01:01 #14
Jeg har også problemer med mit internet...det kommer og går også....
Nogen gange kan jeg være på i flere timer, og det går det....eller minutter før det går ned igen!
HVER gang nettet ryger af, kan jeg bare Deaktivere forbindelsen, og 1-2 sekunder efter Aktivere den igen, for at det skal virke igen (I ET PAR MINUTTER ELLER TIMER?!?

Når min søster også er på er det værst, så gør den det hele tiden...
Men når hun har slukket sin computer, er der No Problemo hos mig...så kører nettet uden problemer...?!?

Nogen gange gør den det stadig selvom min søsters pc er slukket...
Jeg har lige bestilt 2 Extra IP-Adresser hos TDC, for at se om det skulle virke...
Vi har/havde vist 2 Dynamisk Ip-Adresser, og 3 Enheder på nettet...

Min PC
Min Xbox
Min Søsters PC

2 Dynamisk Ip-Adresser til 3 enheder?!? Den går ikke...spurgte på et andet forum...
Så jeg har bestilt 2 Extra Dynamisk Ip-Adresser....og han siger det så skulle virke...
TDC sagde at de ville blive aktiveret d. 13/02-04 imellem 09:30-16:00 (Men der er ikke sket noget?!?)

Når jeg åbner Status for LAN-Forbindelse, står der under detaljer: 00-00-00-00-00-00 (Fysik-Adresse)
Det skal den jo ikke, vel?!? Ved min søsters fysiske adresse står der tal + bogstaver...
Så HUN har en...

Jeg spiller med min Xbox over nettet...og den tager den ene IP-Adresse forbindelse (har en fortalt mig)
Men det forklarer stadig ikke MIT problem!! JEG ER SÅ SKIDE IRRITERNDE!
Det har stået på i et år nu...eller sådan noget ligende...det skete først EFTER vi satte 2 computere op til internet...

Vores opsætning:

NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til Min PC + Min Søsters + Min Xbox.
NorthQ Switch forbundet med RJ45-Kabel til SpeedStream 5100 ADSL Modem, og videre til en lille boks, og derefter over i et stik i væggen.

Vores Internet-Udbyder:

TDC - ADSL Bredbånd 512/128Kb med 2/4 Dynamisk Ip-Adresser

Ved ikke om de 2 extra ip-adresser er aktivert endnu?!?
Avatar billede vipervision Nybegynder
17. februar 2004 - 14:26 #15
Sidste udvikling i "sagen"

Følgende tests er kørt:

Jeg har prøvet at pinge direkte fra routeren, hvilket ikke kan lade sig gøre når forbindelsen er nede. Dette føler jeg indikerer at det er forbindelsen og ikke mine maskiner som har et problem???

Jeg har prøvet at pinge routeren fra én maskine, samtidig med at den anden pinge "ud af huset". Når forbindelsen gik, kunne jeg stadig pinge routeren

jeg har prøvet at sætte alle 3 maskiner (server + 2 pc'ere) bag routeren, mister stadig forbindelse.

Jeg har prøvet at lade serveren køre direkte på den ene faste IP jeg har. Forbindelsen kommer og går i løbet af dagen, uden nogen rør maskinen.

Jeg har skiftet router og switch

Jeg har prøvet at geninstalere XP på en af maskinerne

OSV OSV............

INTET hjælper...

HJÆLP!!!
Avatar billede kenp Novice
17. februar 2004 - 14:32 #16
ja det lyder altså mystisk! har faktisk ikke flere forslag!

men kan du ikke prøve at slutte din computer til hos naboen! eller høre om de også har problemer!
Avatar billede vipervision Nybegynder
17. februar 2004 - 15:30 #17
Problemet er at jeg er den eneste i vores opgang som har fast IP (Der var ingen problemer da forbindelsen kørte DHCP.

Kunne man forestille sig at andres trafik på routeren/switchen i kælderen, eller andre steder på nettet, kan påvirke min forbindelse???

For at være helt sikker vil jeg i aften sætte en af PC'erne direkte i væggen og så lade den pinge hele natten. Hvis forbindelsen forsvinder her, så MÅ problemet vel være fascom's (Firkantnet.

Findes der noget udstyr som man fra min lejlighed ville kunne bruge til at teste forbindelsen, således at man er helt sikker på fejlen ikke ligger hos mig???
Avatar billede kenp Novice
17. februar 2004 - 16:07 #18
hvis dit netværk virker hele tiden selv om du ikke kan få forbindelse til nettet! så er fejlen normalt ikke hos dig!

ja det kan godt tænkes at de påvirker dig! hvis de ikke har fået blokeret det faste ip adresse af så det kun er dig som bruger den (dvs ude af dhcp range) så vil de jo ind i mellem blive tilddelt til en anden computer (eller hvis en anden giver sig selv den som en fast uden at måtte) så vil nettet jo gå ned hos dig.
Avatar billede vipervision Nybegynder
19. februar 2004 - 17:50 #19
!!! Det er nu konstateret at det var switchen i kælderen som var defekt, og IKKE mit udstyr. Det tog så også kun 4 uger!!!

1000 atk til alle som har hjulpet.

Hvordan giver jeg point???
Avatar billede vipervision Nybegynder
20. februar 2004 - 11:45 #20
Hvordan accepterer jeg et svar?????
Avatar billede kenp Novice
20. februar 2004 - 11:46 #21
du kan bede dem som skal have point om at ligge et svar! så får du muligheden.
Avatar billede vipervision Nybegynder
23. februar 2004 - 14:30 #22
Så læg et svar , og der vil være point.....
Avatar billede kenp Novice
23. februar 2004 - 14:40 #23
.
Avatar billede egonspock Seniormester
23. februar 2004 - 18:17 #24
Det var rart at høre at din fejlfinding faktisk viste at det ikke kunne være på din side af stikket, det var galt med!  Velkommen tilbage online!